Rabbithole
Rabbithole: Tycker man kan passa på att ändra 4,5m regeln till typ 2m när man ändå är i farten
8 svar · 1,4k läst
L
Lewdis: Alla som är emot att pruta eller förhandla är det för att de inte kan själva. Har ibland diskussionen med folk om att vara snål eller ekonomisk. Jag köper exakt det jag vill ha utan att gå ner i kvalitet. Däremot ser jag till att hitta eller förhandla till mig bästa pris. Det gör stor skillnad och pengar över till annat
10 svar · 3,8k läst
C
cpalm: [citat] Ja, eller snarare behöver vinsten för att täcka upp för alla dåliga affärer de gjort. :p
16 svar · 2,3k läst
T
TowaTei: Om det inte är ett fint/charmigt originalkök så ser jag hellre ett halvtaskigt halvgammalt kök än ett nyinsatt som jag själv inte gillar – jag vill inte riva ut något som nästan är nytt, river hellre ett slitet 80-talskök. Dessutom brukar de där inför-försäljningen-nyinsatta köken ofta vara så dåligt genomtänkta, jag planerar hellre mitt kök själv och bestämmer hellre
11 svar · 2,2k läst
Krillew
Krillew: Jag köpte den här boken(tror jag det var): https://byggtjanst.se/bokhandel/kategorier/konstruktion-och-stomme/trabyggnad/Takstolsboken-2010/ Med den så är det ganska så lätt o dimensionera (det ingår ett program). Har man bygglov så måste man ha konstruktionsritningar på takstolarna med dimensionering, det klarar programmet. Men jag tyckte att kostnaden för konstruktionsvirke och
12 svar · 7,8k läst
J
Jehu: Så när den helt överflödiga värmepumpen i diskmaskinen en dag kräver service ska man vara glad för att man fått vara med och rädda planeten? Man undrar vilka intressen som betalar för en del forskning.
11 svar · 2,6k läst
Redaktionen
Redaktionen: Trots tidigare anmälan har en oskarshamnbo inte fått bukt med illaluktande rök från grannens vedpanna. Du kan läsa artikeln här: Klagar på att grannen eldar sopor
0 svar · 1,5k läst
klaskarlsson
klaskarlsson: i sammanhanget känns ju 5% på 2 år som en välbehövlig sättning, men det står heller inget om "ras" i rubriken, bara "fallande priser" :) /K
12 svar · 2,3k läst
undine
undine: [citat] Köp från ikea o sätt ihop själv :) Jag beställde min walk in closet av ikea för ca 15 000 och de kan även montera om man vill det. Jag monterade dock allt själv, tog ju några dagar att få styr på allt. Dock bad jag att få allt hemkört för det var inte lite kollin som skulle levereras.
12 svar · 5,9k läst
Mikael_L
Mikael_L: [citat] 28.000.000.000 kr ... ;) Om man tar nytryckta 500-kronors-sedlar till ett värde av 28 miljarder och pressar ihop de hårt (de är 125µm tjocka) så blir sedelbunten 7000 meter tjock. 7 km hög stapel med väl ihoppressade 500-kronors-sedlar. :eek: 7000 meter ... per kvartal ... trevlig vinst ...
6 svar · 1,5k läst
R
Hebbellle: Fint hus. Vad är det för typ av fasad och hur är den behandlad?
7 svar · 2,4k läst
R
Anonymiserad 156538: [citat] Den som köper en hyresfastighet gör det troligen inte för egna utan för företagets pengar och den lär nog vara rätt saftigt belånad också :-) En investering att jämföra med att köpa fonder för pensionskapitalet som vi andra gör. Fonderna kräver inget underhåll och går att sälja på dagen om det behövs. Att köra runt och flasha i något lyx-åk är bara korkat, kostar
23 svar · 6,0k läst
Redaktionen
Redaktionen: Antalet inbrott skiljer sig åt kraftigt beroende på var du bor. Du kan läsa artikeln här: De mest inbrottsdrabbade kommunerna
0 svar · 1,3k läst
Krillew
Krillew: Om man tillåter högre ljud utomhus så kommer även låga frekvenser öka inomhus. Infraljud går rakt igenom väggar det dämpas ej av hörselproppar eftersom det går rakt igenom skallbenet. Och eftersom man ej mäter låga frekvenser så kommer det problemet öka. Det är blodtrycket som ökar med infrabuller. Nu hör inte alla låga frekvenser men man påverkas iallafall. Själv så hör
4 svar · 1,1k läst
Redaktionen
Redaktionen: Det blir allt dyrare för den som letar nytt hus, så visar även senaste rapporten från Mäklarstatistik. Du kan läsa artikeln här: Mäklarstatistik: Försiktig prisuppgång på husmarknaden
0 svar · 646 läst
J
j-o75: [citat] Namnet tycker jag är ganska bra. Lätt att komma ihåg så att man kan söka på det.
61 svar · 13,7k läst
R
Micke64: Det tog 1 vecka för oss för bygglov. Då hade vi veckan innan haft förmöte med bygglovsenheten på kommunen för att gå igenom detaljerna och hur jag skulle fylla i alla blanketter. De berättade att fler borde göra så eftersom ansökan blir så som de vill ha den.
5 svar · 8,1k läst
E
eleson: 'Strandnära' är i praktiken bara ett sätt att skapa ett monopol för kommuner att nyttja attraktiv mark.
61 svar · 12,7k läst
·
Putten
Putten: https://joakimsoderberg.github.io/catcierge/
20 svar · 11,2k läst
J
JuggeH: Fantastiskt fint hus men hur i h*e kunde de få bygglov för den groteska utbyggnaden vid köket??
4 svar · 2,7k läst
R
gäst: Nu har företaget gått i konkurs
22 svar · 12,4k läst
Redaktionen
Redaktionen: Tillhör ditt län toppen eller botten när det kommer till prisutvecklingen på hus? Du kan läsa artikeln här: Huspriserna just nu
0 svar · 894 läst
Redaktionen
Redaktionen: Boverkets prognos visar att nyproduktionen fortsätter att öka 2017-2018, men 75 procent av kommunerna ser ett underskott på tre års sikt. Du kan läsa artikeln här: Prognos: Bostadsbyggandet ökar men underskott i flera kommuner
0 svar · 955 läst
thomas33
thomas33: Konstigt att det är läget 2014 som redovisas våren 2017! Tar det så lång tid att sammanställa uppgifterna?
2 svar · 822 läst
krillek
krillek: Tyvärr är det ju så att det inte räcker att spara i många områden eftersom priserna har stigit i en takt som överstiger det du kan spara och du därmed aldrig når upp till kontantinsatsen.
1 svar · 909 läst
R
gäst: http://www.sydsvenskan.se/2006-04-10/platen-som-en-hud-pa-huset 10 kkr / m2 inklusive denna artikel, bör varit billigt även i för 17 år sedan.
12 svar · 2,5k läst
fahlis
fahlis: Enda gången i modern tid som vi varit utan bostadsbrist. Och segregeringen grundlades väl några hundra år tidigare …
3 svar · 880 läst
Redaktionen
Redaktionen: Medan konkurserna generellt sett minskar i Sverige ökar de i byggindustrin. Du kan läsa artikeln här: Konkurserna inom byggbranschen fortsätter öka
0 svar · 758 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.