Artikelkommentarer
Lovan83: [citat] Jag är mest fundersam över att det ska vara sex tärningar? Nymodigheter. På min tid hade vi bara råd med fem tärningar ;)
prototypen: Det fanns ju en dyr hake med det hela..... Protte
TowaTei: [citat] Intressant nog låter din beskrivning även som ett svensk 1960-talskök. Köket på bilden ser ut som ett tyskt 1960-talskök. :)
Redaktionen: Huspriserna stiger enligt senaste rapporten från Statistiska Centralbyrån. Du kan läsa artikeln här: Så mycket ökar huspriserna just nu
hsd: De kan väl betala för det, men i vanlig ordning ska det vara gratis :devilish:
Avemo: [citat] Man kan ha 200 seriekopplade NiMH-celler också. Det blir också 240 VDC. Vad man nu skall med det till. Ett bilbatteri och en en enkel växelriktare är i de flesta fall en bättre lösning för att få 230 V från batterier under kortare stunder.
Redaktionen: Ett säkerhetsföretag har hittat 18 säkerhetshål i två övervakningskameror. Du kan läsa artikeln här: Flera säkerhetsluckor i populära IP-kameror
13th Marine: [citat] Nja, de placerar man mellan fas och nolla så att man "kortsluter bort" spänningsspikar, oftast används varistorer.
jonmo: [citat] Bara om det finns en golvbrunn och en tydligt definierad plats där man kan duscha utan att orsaka fuktskador.
Jerker63: [citat] Tesla Solar Roof är gjort så att de takpannorna med solceller i ser exakt likadana ut som de utan. Alltså ser hela husets tak likadant ut men bara de som ligger i rätt vinkel har solceller. När Tesla säger att deras solcellspannor är billigare än vanliga så menar de att när solcellstaket har producerat el i X antal år så har man sparat så mycket på elkostnaden att
Daniel 109: Vad menar han? "säkra sitt elpris och låsa in en garanterad besparing på cirka 20 procent, säger Faraz Azima, vd för Elskling" Visserligen lever bolaget på att sälja avtal. Men han ska väl ändå hålla sig till sanningen. Fastprisavtal är normalt sett dyrare. Man betalar en premie för att veta vad det kommer att kosta. Så högst sannolikt är det inte en besparing.
elpaco: Överlägset vackraste skapelsen jag sett bland veckohusen på BH .. woow
lars_stefan_axelsson: [citat] Ja, det är en spännande utveckling. Generellt så kan man säga att skillnaden mellan länder har minskat ganska mycket. Samtidigt som skillnaden inom länder har ökat under samma tid. Så länder är relativt sett mindre fattiga idag, men folk är relativt sett mera fattiga. (Skillnaderna i exv. Kina är ju idag enorma med en stor och växande medelklass, men de fattiga på
Redaktionen: Antalet lagfarter 2016 var färre än året innan men köpeskillingen den högsta någonsin. Du kan läsa artikeln här: Färre beviljade lagfarter
Noseone: Det ända som hjälper är att bygga fler bostäder. Ökat utbud ger lägre priser.
Redaktionen: Klassas dricksvatten som en produkt kommer de drabbade i Kallinge och Ronneby att gå vidare med sin stämning mot det kommunala vattenföretaget. Du kan läsa artikeln här: Giftigt dricksvatten upp i HD
Redaktionen: Sveriges totala bolånesumma ökar men tillväxttakten för utlåningen bromsar fortsatt in. Du kan läsa artikeln här: Utlåningstakten minskade i april
Redaktionen: Det nya taket läckte och det saknades tätning mot husfasaden efter att en södertäljebo köpt inglasning av sin balkong. Du kan läsa artikeln här: Nya inglasade balkongen blev fall för ARN
Daniel 109: Det är en hel del fel i artikeln. Grytorna värms inte av att det blir eli dem. Det är magnetiskhysteres dom står för den absolut största delen an värmen. Plattorna anpassar sig inte till grytorna. Men är det inget magnetiskt över en del av plattan värms naturligtvis inget där.
stefancrs: [citat] Ja, vanligt i t.ex. Tyskland.
gäst: Urskiljer olika förbrukare och ger standby förbrukning.
Squall Leonhart: Platsbyggda garderober tycker jag att man ska kolla in i. Dels kan man få ett hum om hur renoveringarna gått till och dels se om det ens är en garderob över huvud taget (elcentraler och avloppsstammar verkar inte vara ovanligt att gömma i garderober). Vanliga garderober bryr jag mig mindre om. :)
thomas33: [citat] Jo, det blir stor skillnad på Sävsjös 73% och Täbys 61%, när man räknar kronor: Täby 4 411 082 kr 61 % 7 104 983 kr = 2 693 901 kr Sävsjö 592 924 kr 73 % 1 025 424 kr = 972 500 kr
Redaktionen: Framöver ska även mäklarföretagen omfattas av fastighetsmäklarlagen. Du kan läsa artikeln här: Utredning tillsätts för att skärpa tillsynen av mäklarföretagen
WilleR: [citat] Är detta månne vad vår sk regering avser med "enkla jobb"?
pelpet: Måste alla robotgräsklippare vara likadana och dessutom astråkiga? De ser ju ut som oversize-robotdammsugare allihop och de billiga modellerna verkar dessutom göra allt för att se billiga ut. Dags för lite ny design och teknik tycker jag. Här är några förslag. - Personligt utseende - så att robotgräsklipparen ser ut som ett gulligt husdjur. För den som vill vara lite tuffare skulle