3 512 läst ·
10 svar
4k läst
10 svar
Josef Franks hus i Falsterbo
På konsumentens sida
· 3 632 inlägg
När man går genom ett hus ska det vara som att röra sig genom en stad med trånga gränder som mynnar i öppna platser, lär den österrikiske arkitekten Josef Frank ha sagt. Det visar sig i veckans fredagshus Villa Wehtje i Falsterbo.
Du kan läsa artikeln här: Josef Franks hus i Falsterbo
Du kan läsa artikeln här: Josef Franks hus i Falsterbo
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 757 inlägg
Jag får inte läsa artikeln
Administrator
· Skåne
· 8 688 inlägg
Vi hade problem med cachen, nu hoppas jag att alla kan läsa artikeln.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 249 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 249 inlägg
Helt ok hus, men wow vilken trädgård.
(Hoppas jag inte svär i kyrkan nu, hehe.) Får verkligen en känsla av ro från den trädgården.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 249 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 249 inlägg
Det är nog inte av den anledningen som mäklaren skriver i beskrivningen att köket måste renoveras i alla fall.findus42 skrev:
Sen är ju virrvarr-mönstret från 1960 så det blir väl också lite konstigt i ett 30-tals hus om man vill ha tidsenlig stil (samma sak med teak).
Det är sant. Men det tidsenliga alternativet, zinkplåt*, vill ingen ha. Då tar man det som fungerar. Marmor förstås... Med underlimmad ho. Men det skär sig mot handslaget kakel.BirgitS skrev:
Marmor är dessutom ett sugande material som blir fläckigt av spill.
Mvh Findus
*Zinkplåt gick förr att köpa på Metallagret i Hammarbyhamnen. Under 90-talet gjorde vi en del bar-toppskivor med zinkplåt. Limmat på en skiva fungerar det inte så illa. Ser ut som tenn när det är inslitet. Har lagat en zinktopp efter en underlig skada. I ölutlämningen på baren Getingen hade upprepade smällar med sejdlar gjort att plåten svällt och släppt från underlaget.
ursäkta OT sidoinformation. DS
Klicka här för att svara