Flera brott och brister upptäcktes när byggarbetsplatser runtom i Sverige kontrollerades oannonserat.
Du kan läsa artikeln här: Myndigheter slog till mot byggarbetsplatser
-
På konsumentens sida · 3 266 inlägg 22 maj 2017 09:32
-
22 maj 2017 10:30 #2
Hurra!
Äntligen klämmer någon åt ens en liten del av rötan i branschen.- Laddar…
-
22 maj 2017 19:33 #3
Det var goda nyheter för oss som vill jobba hederligt och slippa skojare och lönedumpning, hoppas dom följer upp med flera kontroller!
- Laddar…
-
23 maj 2017 21:39 #4
Foto taget igår. Taktvättning och såvitt jag kunde se inget fallskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
Och för ett halvår sen såg jag en tomt tillhörande ett mindre hyreshus där ett lokalt företag ägnade sig åt trädbeskärning. Han med motorsågen klättrade runt i trädet utan fallskydd, utan sågbyxor, allt medan hans kollegor strax nedanför plockade ihop grenar och kvistar.
Och med den bilden i hjärnan behöver man väl inte ens fundera på det lagstadgade motorsågskörkortet.
Och det företaget anställer i stort sett bara olika slag av bidragstagare. Inget fel i det men här blir dom utnyttjade och dessutom tullas det alltså kraftigt på säkerheten. Deras säkerhet. -
Rekommenderat från shoppen
Varför visas rekommenderat från shoppen?
Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.
Liknande trådar
-
Avstängd strömbrytare till pump som slogs på efter strömavbrott
Vatten & Avlopp -
Elen gick till attefallshuset men brytaren slog ej.
El -
Vem bygger en SLOGBOD till mig?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Avgifter till myndigheter
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Slog till på en Ferm Handöverfräs
Verktyg, Maskiner & Fordon