Artikelkommentarer
useless: [citat] Ja, om inte varan återlämnas så får man betala skadestånd motsvarande värdet. Det är väl helt rätt? Men det som kostar mest är ju bötern som fastställs av domstolen utifrån brottets allvarlighetsgrad och andra omständigheter (återkommande brottslighet t ex). Är värdet av det snattade över 1000:- så brukar brottet klassas som stöld istället för snatteri, men det kan
KnockOnWood: [citat] Ta en banan också. Tänkande kräver mycket energi :) (Ursäkta tramset)
Redaktionen: Stora byggföretag har satt i system att anlita lågavlönad arbetskraft och bryta mot villkor visar Uppdrag Gransknings undersökning. Du kan läsa artikeln här: Byggföretag med schyssta villkor konkurreras ut
A-Man_08: Om jag tar min egna gata som ett exempel , nu börjar lägenheterna bli klara mittemot och spekulationsförsäljningen är igång. En sak som jag syns tydligt i dessa bostäder är att det ofta inte gjorts några tillval, tex är inte diskmaskin standard så brukar det inte inte finnas, det är oftast något man väljer om man är en familj som ska bo i bostaden. En del försöker begära nästan
Paulina123: [citat] Hej, Har du kikat på Lundqvist trä varu eller lövånger? Tror de är mycket billigare!
Hemmakatten: Aldrig gillat blått, har inte en endaste blå inredningsdetalj förutom ett par tavlor med lite blåa streck i sig.
Bo.Siltberg: Visst ger en fjärrströmbrytare ett visst skydd, bättre än ingenting. Det beror på hur hårt Tor slår med sin hammare. Att bedöma först och främst om man behöver överspänningsskydd bygger på statistik och sannolikhet och är alltså ingen exakt vetenskap. Sedan tillkommer frågan hur kraftigt överspänningsskydd man behöver, och där finns ännu mindre exakta svar. Det finns inga
Daniel 109: [citat] Visst finns det fördelar, men påverkar det verkligen försäkringspremien?
TheGame: Riktiga grannsamverkansgrupper är bra faktiskt men är inte flera 1000 pers stora. Dom grupperna är ofta enbart till för smutskastning av andra eller "olika" människor som det står i artikeln.
Redaktionen: Det byggs allt fler bostäder i Sverige, framför allt ökar antalet flerbostadshus. Du kan läsa artikeln här: Byggandet fortsätter att öka
stefancrs: Att spara 1/4 av lönen i fem år, är det ett problem för unga? Ärlig fråga alltså. Man har precis gått från att ha aslite pengar till att faktiskt ha pengar att röra sig med.
harry73: Definiera vad di menar med omsättning. Om jag jobbar och min arbetsgivare betalar ut min lön och för över 25tkr pä mitt bankkonto, är det då en omsättning av 25 tkr? Eller räknar du bara avgifterna? Ok hur blir det när jag sen tar ut pengarna?
J-stedt: Flera trappor var tilltalande, men somliga retar jag mig mest på. Den långa betongtrappan utan handledare är bara korkad. Slipers och grus kan vara förrädiskt, speciellt i regn. Cortenstål i en trappa ... Nej, det är åtminstone inte lämpligt vid en entré, om man nu inte absolut vill dra med sig rost under sulorna. Vill man sätta sig ner i en sån trappa? Ett av exemplen har dessutom
Redaktionen: En husägare ska få tillbaka 60 000 kronor efter att byggföretaget slarvat med underarbetet i hans 20-talshus. Du kan läsa artikeln här: Sprickor i väggarna efter byggföretagets slarviga underarbete
Redaktionen: Trots fortsatt stigande huspriser tenderar allt fler tro på fallande priser framöver. Du kan läsa artikeln här: Så tror hushållen om bopriserna kommande året
Redaktionen: Bostadsrättspriserna sjunker men husmarknaden är fortsatt het. Du kan läsa artikeln här: Huspriserna ökar medan priserna på lägenheter minskar
Krille4: [citat] I och med att ingen vet omfattningen av "oärliga budgivningar" har jag svårt att se hur man kan se det som att man med indentifiering/bankID "lurar folk att man ökat säkerheten"? Med bankID (eller annan identifiering) finns det ju i alla fall en liten större chans att se om detta är ett problem och hitta de oärliga budgivarna. Något som idag är i stort sett omöjligt då man kan
KnockOnWood: Jaha, så har ett anonymt "administratörstroll" varit framme och suddat. Vad var fel, vad störde förmiddagsfikat, vad är förklaringen? Och vem är användaren "?" ? Frågor hittills utan svar. Är det bara jag som drabbas av detta? [bild]
Redaktionen: Första halvåret i år visar på glädjesiffror för byggmaterialhandeln. Du kan läsa artikeln här: Många som köper byggmaterial och verktyg
KnockOnWood: [citat] Med "sekelskifte" menas nog 1890 - 1910 fortfarande tyvärr. Alltså ett tag innan de "enstegstätade" putsfasaderna uppfanns.
klaskarlsson: Intressant...priserna på borätter verkar ju ha gått ned enligt statistiken på 3 mån, medans husen gått uppåt (https://www.maklarstatistik.se/), kanske det finns väldigt få småhus ute på marknaden nu ? På årsbasis är det dock fortfarande brant uppåt för båda :/ /K
Arto Leviäkangas: Vill varna för ett helt oseriöst bastutunne företag från Mörbylånga, Öland. Detta företag, thermospa.se saluför på blocket bl.a. Ägare är Christer runerlöw, som tidigare varit ägare i bl.a. Badtunnan.se. Undvik dem och sök efter andra alternativ. Ofullständiga leveranser, för lite material etc etc. Ingår som kommanditbolag i Ruter 11. Akta er!
talp: Kanske de samma som kom til Orø i Danmark ... http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-08-09-40-storke-landede-pludselig-paa-lille-dansk-oe#
Fifth Avenue: Tveksamt om köparen gjorde ett klipp ! Mäklarna lever dock gott på att hålla myten av vad som är en "lägenhet" vid liv. Detta är INTE en lägenhet. För att få kallas så borde köket vara separat. Sovrum och vardagsrum kan dock delas i samma rum. En lägenhet bör nog ha minst 35-40 kvm för att platsa enligt mitt sätt att se på det. Studio används internationellt när Kök,
Redaktionen: Byggmarknaden är het just nu och det syns även på antalet beviljade bygglov. Du kan läsa artikeln här: Antalet bygglov ökar kraftigt
Yaken: [citat] Det är såvitt jag förstår samma data. Eniro har ju dock bara storstäderna utlagda.
KnockOnWood: [citat] Håller inte med! Om jag inte kunde gå ut i Guds fria natur kunde jag lika gärna flytta in på hemmet, och stanna innanför betongväggarna. Bo och leva i ett växthus? Nej tack!
BirgitS: [citat] Ja, se artikeln i Norrbottenskuriren som det länkas till Troligen Troligen Svårt att fysiskt bo kvar utan ytterdörr, el och vatten, men bara för att personen i fråga går att hitta på en annan adress också betyder det ju inte att personen har sagt upp lägenheten.