3 878 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
12 saker du kan bygga MED barnen
På konsumentens sida
· 3 620 inlägg
Passa på under sköna sommardagar att tillsammans med barnen arbeta med händerna och bygga coola saker. Här får du tips på små enkla byggprojekt ni kan göra tillsammans.
Du kan läsa artikeln här: 12 saker du kan bygga MED barnen
Du kan läsa artikeln här: 12 saker du kan bygga MED barnen
Som gamer så måste jag upplysa om att jag är både chockad och djupt indignerad över trädgårdsyatsyt. Hur kan man lära små oskyldiga barn så fel?!?!
På en tärning ska motsatta sidor alltid ha samma summa som största+minsta värdet, det vill säga, på en sexsidig tärning, 7. På bilden ser jag något så chockerande som en tärning som har 2 och 5 bredvid varandra, trots att de borde varit på motsatta sidor.
Nu måste jag gå och lägga mig ner en stund...

På en tärning ska motsatta sidor alltid ha samma summa som största+minsta värdet, det vill säga, på en sexsidig tärning, 7. På bilden ser jag något så chockerande som en tärning som har 2 och 5 bredvid varandra, trots att de borde varit på motsatta sidor.
Jag är mest fundersam över att det ska vara sex tärningar? Nymodigheter. På min tid hade vi bara råd med fem tärningarT Troberg skrev:Som gamer så måste jag upplysa om att jag är både chockad och djupt indignerad över trädgårdsyatsyt. Hur kan man lära små oskyldiga barn så fel?!?!
![]()
Klicka här för att svara