M
Magnus_Nordmark: Harmi. Blank skip kuuluu mielestäni vain hienoon puusepäntyöhön, eikä ainakaan ulkotiloihin, mutta nyt tilanne on mikä se on. Kylmägalvanointisprayta myydään esimerkiksi Jula, Biltema, Clas Ohlson ja muissa vastaavissa paikoissa.
3 vastausta · 3,9k lukukertaa
Lagavulin
Lagavulin: K24 kertoo, kuinka paljon oksia saa olla puutavarassa ja missä (etäisyys jne) Magnus
2 vastausta · 2,7k lukukertaa
Fotografen
Fotografen: No perhana, sittenhän minun pitää ottaa spritputs! En ole koskaan ymmärtänyt, mitä hyötyä spritistä on putuksessa! ;) Pitäisikö laittaa puts, hiertää ja sitten sprita vai sprita suoraan?
4 vastausta · 7,3k lukukertaa
R
rudivoller: Kiitos vastauksestasi! Googlailin vähän enemmän eilen ja ymmärrän, että öljy ja keittiötasot ovat kiistelty aihe. Mutta parafiini tai pellavaöljy vaikuttaa olevan se, mitä käytetään. /Rudi
2 vastausta · 5,1k lukukertaa
M
matte2k: kiitos kaikista vastauksista.. tein kuten sanoitte... porasin 14 mm poralla niin, että kontaktit menivät reikien läpi... poraus onnistui juuri spottien alle, joten ei näy minkäänlaisia merkkejä johdoista, ellei kaappeja avaa :)
5 vastausta · 3,1k lukukertaa
D
dalachriser: Okei, sitten käytetään talttaa ja vasaraa yläosaan. Valitettavasti täytyy käyttää kulmahiomakonetta alaosaan, kun huomasin, että ikkuna ei ulottunut aivan lattiaan asti. :( David
6 vastausta · 5,2k lukukertaa
·
fubar
fubar: Golvbialta: [citat] Pitäisikö viimeistä riviä tulkita siten, että lattia on saatavilla kahdessa versiossa - lakattu ja lakkaamaton?
13 vastausta · 2,9k lukukertaa
F
frenchie: Kiitos vastauksestasi! Kysymykset tästä työstä jatkuvat viestissä Hur gjuta klack innan murning? /Ystävällisin terveisin, Johan
2 vastausta · 7,1k lukukertaa
F
Freij: jos ette ole käynyt sivulla www.traguiden.se niin käykää. siellä olen melkein saanut vastauksen kaikkiin kysymyksiin, joita minulla on tietämättömänä snickare joka haluaa tehdä itse. Terveisin Jonas Freij ;)
0 vastausta · 3,4k lukukertaa
T
TN-Funkis: Repin juuri tapettia 1930-luvun puutalossa ja olen paljastanut kuitulevyn, jossa on paljon pieniä mustia pisteitä, mutta ainoastaan niissä levyissä, jotka ovat ulkoseinien suuntaisia. Valitettavasti ne ovat niin pieniä, ettei niitä edes näy kamerassa, muuten olisin liittänyt kuvan. Onko kenelläkään tietoa, miten voisi todeta, onko kyseessä hometta, vai onko se väärä hälytys, tai
0 vastausta · 4,0k lukukertaa
S
Styx: Pitää ja pitää, se riippuu siitä kuinka hyvän tuloksen haluat.. ;) http://www.traguiden.se/templates/PopUp/CommonPopUp.asp?id=1280 Siellä voit nähdä, mitä mittoja tarvitset eri jänneväleille.. Nyt en tiedä, mitä ByggMaxilla on puutavarana, se voi olla täysin merkitsemätön..? Muuten voit ottaa 45x195 K12, jos kyseessä on asuinrakennus ja jänneväli on enintään 3m. Tämä
4 vastausta · 5,7k lukukertaa
M
Mats: Siihen tuli pieni yksityiskohta. Se 3,5 metriä välitelineiden välillä. Minulla on kyllä yksitasoinen, mutta minulla on noin 4 metriä telineiden väli ja se on standardi 45x195. On seissyt 8 talvea nyt, joten se näyttää hyvältä.
3 vastausta · 2,8k lukukertaa
J
JonasHolm: Joo, se tuntuu tylsältä, mutta uloin kerros on niin löysä, että epäilen eristyksen täyttyvän soralla, ellei raaputa pahinta pois. Valitettavasti rappaus ei ole yhtä löysä, vaan ainoastaan uloin sorakerros. /J
4 vastausta · 3,7k lukukertaa
E
eskil23: [citat] Vain puolet siitä on veden alla. Vedenkorkeudesta riippuen kaksi-kuusi vaakasuorista hirsistä ovat kuivilla.
7 vastausta · 2,9k lukukertaa
smiler
smiler: [citat] Riskillä, että se ryömii ulos myöhemmin... toki puhalla vaan :)
11 vastausta · 92,9k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: [citat] Käyttäisin jotain liimaa, joka sekoitetaan vähän kuin sementtilaasti - tarkista Maxitin valikoimasta, niin löydät erilaisia vaihtoehtoja.
5 vastausta · 6,4k lukukertaa
M
Magnus_Nordmark: Olen samaa mieltä mats_o:n kanssa. Kun kyseessä on pilarien dimensionointi, harvoin päälle tulevan palkin vaikutus on rajoitteena, vaan pilarin taipumisvaikutus. Mitä pidempi pilari on, sitä helpommin se taipuu. Minulla ei ole lukuja siitä, mikä olisi tällaisen puupilarin inertiaaliulusäksemomentti, mutta olisi mielenkiintoista tehdä laskelma tästä, jos saan tietoa puun
5 vastausta · 8,2k lukukertaa
G
gogu: Branchin säännöt sanovat vähintään 1.10m, olin hieman miettinyt, miten tämä on ympäri maata ::)
0 vastausta · 5,5k lukukertaa
J
jernstrom: Ok, kiitos! Sain juuri tarjouksen 30' + alv rappauksesta ja maalauksesta 100 m2 seinälle sisältäen materiaalin. Luulen, että kaksi viikkoa oli kokonaisaika, mutta hän sanoi, että työaika olisi hieman vähemmän. Joten se saattaa olla järkevää.
10 vastausta · 16,3k lukukertaa
J
JonasHolm: Hei Mathias. Päädyin tilaamaan Beijerin kautta Sollentunassa, koska työskentelen aivan vieressä. He olivat todella avuliaita, ja tarkistivat jopa Essveltä, jos voisin ostaa heidän kauttaan, ja noutaa suoraan Essvestä, joka sijaitsee Sollentunassa, mutta heidän varastonsa oli Ullrisehamnissa, joten sinne oli vähän pitkä matka. Olen katsonut Woodyssa Huddingessa, mutta heillä oli vain
13 vastausta · 13,3k lukukertaa
snackan68
snackan68: Me tutkimme asiaa lisää. Vain eilen salama iski 15 taloon Nacka/Värmdössa! 2 taloa syttyi tuleen.... Luulen, että tämä kysymys on aliarvioitu useilla talonrakentajilla - ajatellaan "se ei tapahdu minulle...". Ingarössä salama iski kallioon viime viikolla ja tuli ylös taloon! Totta kai suojaamme kaiken sähköisen varustuksen ylijännitteeltä, se onhan standardi nykyään. Mutta olemme
4 vastausta · 2,2k lukukertaa
H
hulimskulim: Voi kiitos kuinka fiksua. Niitä onhan kasoittain IKEA:ssa... Ajattelin vain Byggmaxia ja sellaisia kauppoja. Loistava idea /Jessica
2 vastausta · 2,8k lukukertaa
S
sirbo: Tiedä, että siggesta trä on takaisin ensi viikolla. http://www.siggestatra.se/
4 vastausta · 3,3k lukukertaa
J
JonasHolm: Tuulensuojalevy on ulkoiselle lisäeristykselle. Nyt olen ostanut kaksi rullaa Mataki Halotex W10 vastalöydetystä halpamyymälästäni K-Rauta...  8-) /Jonas
2 vastausta · 3,8k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=31687/0]Katto & ullakko[/link] [move by] MathiasS.
0 vastausta · 3,0k lukukertaa
R
rudivoller: Hei, olen pian ostamassa tammi työtasoja keittiööni. Olen miettinyt näiden laatua. Yleisesti ottaen pätee, että saa mitä maksaa. Ostaa jos ruuvinvääntimen 300 kr hintaan, saa huomattavasti huonomman kuin 2000 kr hintaisen. Mutta koskeeko tämä myös työtasoja? On melko suuri hintaero eri yritysten välillä. Onko laatueroa? Ovatko jotkut tukkukauppiaat parempia kuin toiset? Onko joku
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
V
_Valle_: Nostetaan ketjua vähän !! :) En ymmärrä, miksi portaat ovat niin äärettömän kalliita. Rakennetta on käytetty iät ja ajat, ja sen pitäisi olla käytössä vakiintunut, ja muuten kyse on vain hieman puutavarasta. Olemme katsoneet vaihtoehtoja tavalliselle standardi mäntypuuportaalle ja ajatelleet jotain modernia ja ilmavaa, ehkä alapalkilla ja ruostumattomasta teräksestä tai
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
M
markop: Panosta Gärdesgård, materiaali+työ noin 220 kr/m......Lisäksi "huoltovapaa"
3 vastausta · 3,2k lukukertaa
M
Mats: Sattumalta tässä on artikkeli juuri tästä viimeisimmässä gör så här -lehdessä. Sain sen laatikkoon eilen, joten sen pitäisi olla/saattaa tulla lehtikioskille minä päivänä tahansa. Vaihtoehtona on mukava kunnallinen laitos, joka tunnetaan nimellä kirjasto.
2 vastausta · 2,7k lukukertaa
S
Schwingen: No, nyt minulla on katto päällä, joten kyse ei ole mistään suurista vesimääristä..
5 vastausta · 4,5k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.