Olen asentanut kohdevalot keittiöön yläkaappien alle.
Jokaisesta spotista on pieniä liittimiä, jotka menevät toiseen, josta puolestaan johto menee muuntajaan, joka on piilotettu tuulettimen taakse.

Koska aiomme laatoittaa uudelleen, ajattelin yrittää tehdä reikiä betoniin, laittaa pienet liittimet ja johdon, tasoittaa ne ja sitten laatoittaa päälle.

Nämä "pienet reiät" tulisi olla noin 1,5x5cm. 5 kpl, 1 jokaiselle valaisimelle. Lisäksi pieni 2-3 millimetrin syvä ura koko johdon pituudelle.

Miten tämän kannattaa tehdä mielestänne?

Olen kokeillut hakata talttalla ja vasaralla, mutta se on raskasta.
Kokeilin myös ottaa esiin iskuporakoneen ja porata pieniä reikiä peräkkäin ja yrittää sitten hakata liitosten väliltä. Ei sekään mene paljon paremmin.

Onko olemassa jokin kätevämpi menetelmä?

Niiden kontaktien kanssa voi tulla väliaikaisia katkoksia. Ikävää, että se on laatan takana. Vedä ne mieluummin kaappiin.

ah.. aloin juuri miettiä sitä... ikävää on, että minun täytyy tehdä kaappeihin reikiä, joiden halkaisija on noin 13 mm, jotta saan "kontaktit" ylös.

Mutta ehkä sen voi paikata ja maalata uudelleen kaappien alla. Ne ovat vanhoja nuhjuisia 70-luvun kaappeja kuitenkin :)

Nosta niitä kaappeihin on myös minun vinkkini. Vaihtoehtona on tehdä ontto lista kaakelin ja kaapin väliin.

Älä koskaan rakenna sähkölaitteita sisään, ellei muuten siitä syystä, että ne sitten menevät rikki, koska niitä ei voi korjata ;)

Vastaus kysymykseesi on kulmahiomakone kivilaikalla. Mutta silti etä tee sitä niin. Vedä johdot kaappien kautta kuten sanottu.

Voit katkaista johdot ja pujottaa ne läpi noin 5mm reiästä ja sitten juottaa ne yhteen. Käytä kutistesukkaa.

kiitos kaikista vastauksista..
tein kuten sanoitte... porasin 14 mm poralla niin, että kontaktit menivät reikien läpi...
poraus onnistui juuri spottien alle, joten ei näy minkäänlaisia merkkejä johdoista, ellei kaappeja avaa :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.