Onko olemassa hyvää tapaa poistaa vanhoja Molly-ruuveja ilman, että koko seinä menee pilalle? Ne voi lyödä sisään, mutta silloin siitä tulee iso reikä. Ehkä ytimen voisi porata pois, mutta silloin on tärkeää, ettei koko juttu ala pyöriä. Onko kellään hyvää niksiä?

Paina ulointa prikkaa yhteen litteäraudan kanssa. Yritä sitten pihteillä irrottaa prikka muusta metalli-expandernista keinuttamalla sitä edestakaisin. Kun se on irti, voit työntää mollyn sisään seinään.

kierrä ruuvi puoliväliin, lyö sisään vasaralla ja vedä koko molly ulos. nopeasti ja helposti

• Tykkään
Raniz
  • Laddar…
P
Minulla on tapana, kuten itse mainitsit, porata pois kipsin ulkopuolella oleva kaulus. Sitten jää vain työnnettäväksi loput seinään.

• Tykkään
Rawls
  • Laddar…
helpoin tapa on ottaa leikkurit ja vain kiertää kaulus irti ja työntää mollyn seinään ....

onnea talonmies ....

Olen täysin samaa mieltä patrik86_ljusin kanssa, olen aina tehnyt niin ja se on onnistunut joka kerta. Mutta pääasia on, että se toimii jokaiselle erikseen.

Onnea matkaan!

Poraan ne aina pois, eli poraan pois kauluksen ja tökkään loput sisään.
10 poranterä 10 mollylle, 8 poranterä 8 mollylle jne....

EDIT: huomasin, että ACME oli jo kirjoittanut sen

Byggaren sanoi:
... jos se epäonnistuu niin, että kipsiin tulee iso reikä, voit edetä seuraavasti.

Hanki pala kipsiä, joka on saman paksuinen, ja laudanpala, joka on reiän leveys + noin 10 cm.
Leikkaa kipsiin neliö reiän ympärille, reunojen ollessa kaltevasti noin 45[sup]o[/sup]. (Reiän tulee olla suurempi seinän puolella kuin sisäpuolella.)
Työnnä laudanpala sisään ja kiinnitä se ruuvilla kummallekin puolelle reikää.
Leikkaa kipsipala kaltevilla reunoilla, niin että se sopii reikään.
Ruuvia se kiinni laudanpalaan.
Raaputa sauma auki reunoilta ja tasoita.
Hio vuorokauden kuluttua.
Tasota mahdollisesti toinen kerta.
Hio toisen tasoituksen jälkeen.
Pyyhi.
Maalata.
Valmis.

8-)
ylikurssi.
tökkää vähän kipsiä.

Tapan lyödä ne puoliksi sisään ja sitten tasoittaa päälle.

Terv.

Ne ovat tehty niin, että levy ikään kuin helposti voidaan irrottaa... ei tarvita väkivaltaa :)

smiler sanoi:
Dom e gjorda så att brickan lixom lätt kan brytas lös... behövs inget våld  :)
yksi kevyt vasaran isku riittää, mutta jos haluaa tehdä tyhmää työtä niin toki. ;D

ystävällisin terveisin

timujin sanoi:
yksi kevyt vasaraniskukin riittää, mutta jos haluaa tyhmästi tehdä, niin siitä vaan. ;D

t.terveisin
Riskillä, että se ryömii ulos myöhemmin... toki puhalla vaan :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.