5 182 lukukertaa ·
6 vastausta
5k lukukertaa
6 vastausta
Mikä kone "jauhaa" pois vähän tiiliseinää?
Hei,
Minä ja vaimoni olemme äskettäin ostaneet talon. Muutamme sisään 15. elokuuta, ja melkein kaikki tarvitsee täydellisen remontin. Ensimmäisten asioiden joukossa, joita haluan tehdä, on laajentaa sisäänkäynti ruokailuhuoneen ja olohuoneen välillä.
Seinä koostuu tiilestä ja sisäänkäynti on noin 800 mm leveä. Seinä on kantava MUTTA nykyinen sisäänkäynti on koottu ikkunasta, joka oli noin 1400 mm leveä. Se, mitä nyt haluan tehdä, on avata 1400 mm leveyteen. Näet varmaankin kuvasta, missä ikkunan raja on.
Minkä koneen minun pitäisi vuokrata, ja mitä minun pitäisi ottaa huomioon?
Tuhannet kiitokset tästä uskomattoman informatiivisesta foorumista.
David & Lotta
Minä ja vaimoni olemme äskettäin ostaneet talon. Muutamme sisään 15. elokuuta, ja melkein kaikki tarvitsee täydellisen remontin. Ensimmäisten asioiden joukossa, joita haluan tehdä, on laajentaa sisäänkäynti ruokailuhuoneen ja olohuoneen välillä.
Seinä koostuu tiilestä ja sisäänkäynti on noin 800 mm leveä. Seinä on kantava MUTTA nykyinen sisäänkäynti on koottu ikkunasta, joka oli noin 1400 mm leveä. Se, mitä nyt haluan tehdä, on avata 1400 mm leveyteen. Näet varmaankin kuvasta, missä ikkunan raja on.
Minkä koneen minun pitäisi vuokrata, ja mitä minun pitäisi ottaa huomioon?
Tuhannet kiitokset tästä uskomattoman informatiivisesta foorumista.
David & Lotta
Voit leikata tiiltä kulmahiomakoneella, jossa on kivenleikkuukiekko. Tee leikkaukset kummaltakin puolelta. Muista, että pölyää kuin h*lvetti, joten käytä konetta, jonka voi liittää imuriin. Kivet, joilla ikkuna on muurattu umpeen, voit lyödä sisään moukarilla. Laita vanerilevy alle suojataksesi lattiaa (jos se pitää säilyttää).
Ahh, kiitos paljon avusta. Päälle maski, lasit ja pölynimuri siis... 
Kiitos jälleen kerran!!
Kiitos jälleen kerran!!
hmm... Kuten minä näen sen kuvassa, sinun ei todennäköisesti tarvitse leikata mitään, koska ei ole mitään liitosta siinä, mikä on paikattu... Ota vain rauhallisesti, kun naputat viimeistä kiveä, siellä pitäisi olla 2-3 kertausta mahdollisesti siellä... Mutta jätä ne typeryydet kulmahiomakoneen kanssa, se on tarpeetonta ja pölyistä
Samaa mieltä. vain kivi kerrallaan ja niin vältyt (melkein) pölyltä!
Okei, sitten käytetään talttaa ja vasaraa yläosaan. Valitettavasti täytyy käyttää kulmahiomakonetta alaosaan, kun huomasin, että ikkuna ei ulottunut aivan lattiaan asti. 
David
David
Klikkaa tästä vastataksesi