:mad: Löysin vanhan keittiön lattian ladossa (11x 3,5) ja ajattelin, että näistä laudoista voisi tulla melko tyylikäs kirjahylly. Keksin, että koska yhdistän 3 kappaletta saadakseni syvyyttä ja pituudet ovat 3 m, tarvitaan vahvoja konsolia. Niinpä valmistin konsolit taivutetusta kulmaraudasta, jossa on vahva rautavahvike. Nyt ongelmaan: huomasin, että seinä, johon aioin laittaa sen, ei vastannut odotuksiani. Asun talossa, joka on siirretty paikalleen viime vuosisadan vaihteessa (luultavasti vanhempi). Huone, jossa rakennan, on 6X4m, sisältää 2 savupiippua ja sijaitsee yläkerrassa. Seinä, jota käytän, ulottuu savupiipusta ulkoseinään (3,30m savupiipun lopusta ulkoseinään). Luulin ensin, että löytäisin hirsiä sen takaa, mutta näin ei ollut, ei edes ulkoseinässä, jota aioin käyttää tukena. Seison nyt juuri maalatussa huoneessa, joka näyttää sihdiltä, jos jatkan. Olen kokeillut sekä Stanleyn että B&D:n runkotekijöitä ilman tulosta (osoittaa jatkuvasti). Missä ovat rungot??? Tietääkö joku, esimerkiksi kuinka lähellä savupiippua on käytännöllistä aloittaa rungot? Kuinka tiheässä runkot ovat standardisti? (Talo on kipsattu ja sisustettu 90-luvun alussa) Onko muita vaihtoehtoja löytää rungoilla tämä raskas rakenne? Esimerkiksi Molly-tulppa. Koska minulla on 3 hyllytasoa, voiko se olla liian raskas runkotetulle seinälle??? Luettuani monia muita viestejä tällä sivulla, uskon varmasti, että on ihmisiä, joilla on ratkaisu, en itse ole erityisen kätevä. Erittäin kiitollinen vastauksista.
 
Staffans2000
Hejsan Nike.
Viihdyttävää lukemista.

Ensimmäinen sääntö on todennäköisesti tiukasti savupiippua vasten ja sitten 60 cm:n välein keskipisteestä toiseen. Vaihtoehtoisesti mitattu ulkoseinästä.
Vanha, hyväksi havaittu ja hiilidioksidineutraali akustinen menetelmä toimii usein hyvin, eli koputa seinää ja kuuntele - siellä missä se kuulostaa ontolta - ei sääntöä. Siellä missä se kuulostaa tukevalta - sääntö.

Mollyproppua kantaa yllättävän paljon, jos niitä ei riko puristamalla. Kiinnitä yksi kokeeksi pienen kipsilevyn tms. läpi, niin näet kuinka paljon sitä tulee kiristää.
 
tuhannet kiitokset Staffan!!

Täysin oikein, he olivat lähteneet liikkeelle savupiipusta:) Nyt viidestä kymmenestä kannattimesta on paikallaan ja yksi hyllyrivi jäljellä, tästä tulee kerrankin juuri sellainen kuin ajattelin, kun ensimmäistä kertaa näin lattian. mukavaa, että ihmiset ottavat aikaa toisten ongelmien ratkaisemiseksi, hieno foorumi tämä:)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.