Hei!

Minä ja mieheni olemme iloisesti asentaneet höyrysulkua nitojan avulla. Nyt luen joistakin paikoista, että niittejä ei saa käyttää. Tietääkö kukaan miksi?

Foliota kyllä puhkaistaan, jos sen niittaa kiinni. Mutta tuskinpa on olemassa mitään muuta käytännöllistä tapaa kiinnittää sitä. (Tietääkö joku?) Jos on todella kunnianhimoinen, voi vetää teipin klammerin yli, mutta epäilen, että kukaan tekee niin.

Joo, talo varmaan lahoaa pois vuoden sisällä näiden neliömikrometrin kokoisten reikien takia. Höyrysulku on muuten niin tiivis, ettei edes yksinkertaisemmat molekyylit pääse sen läpi.

;)

Missä luki, että pitäisi käyttää klammeria?

Luin alan säännöistä höyrysululle, että niittejä ei saisi käyttää. Ja niin oli jonkun höyrysulkuvalmistajan kotisivulla. Mutta kukaan ei kerro miksi. Naulat ovat ok, mutta ei niitit...
Kuten joku kirjoitti, reiät ovat todella pieniä, ja olemme teipanneet kohtia, joissa folio on irronnut niitistä ja reiät ovat suurentuneet. Sittenhän koolaukset ja kipsilevyt painavat päälle.
Käyttääkö joku muu niittejä?

Käytän aina kiinnikkeitä.

Juuri kuten kirjoitat, myöhemmin laitetaan seinälevy päälle ja se kosteuden siirtyminen, joka voi tapahtua siellä... no, mitä voin sanoa... se on minun tarjoama...

Minulla on kaveri rakennusalalla, joka on teipannut kaikki klamrar - sitä en ole edes minä tehnyt....

Mikael_L
ByggaNytt sanoi:
Har en byggkompis som har tejpat över alla klammer - det har inte ens jag gjort....
Jaa, siinä tapauksessa ... :) :D

En todellakaan käyttäisi aikaa teippaamiseen, jos siihen tulee sitten jokin rakennuslevy tai muu sääntö jne. Kaikki ilmavirtaus on mahdotonta silloin. Se voisi ehkä olla ajatus laittaa teippiä ylimääräiseksi varmuudeksi, jos on jokin paikka, jossa voi mekaanisesti olla kulumista, ehkä jokin sisänurkka esim. Joten jos sattuu jotain, on vähän teippiä muovin syntyneiden reikien päällä...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.