2 595 lukukertaa ·
4 vastausta
3k lukukertaa
4 vastausta
kaakeloida penkki, miten tehdä alusta?
Aion laatoittaa penkin, jolle kaasujääkaappi tulee mökissä. Penkin alle tulee kaappi, joten penkki toimii kaapin kattona niin sanotusti. Mökissä ei ole lämmitystä. Miten minun pitäisi valmistella alusta laatoille, jotta laatat eivät irtoa puun liikkeiden vuoksi? Vanha penkki oli valmistettu vierekkäin naulatuista puupalkeista, joissa oli muovimatto päällä, ja nyt haluaisin vaihtaa muovimaton laattoihin. Ehkä kipsilevy muovimaton sijaan ja laatat sen päälle? Tai lattialastulevy + kipsilevy tai jotain ihan muuta?
Ok, kiitos, laitan kipsin puukoolauksiin ja sitten laatoitan. Vettä ei ole vedetty sisään, joten jätän kosteussuojan pois. Pesuallas on toisessa huoneessa.
Pitäisikö minun ruuvata levy koolauksiin tavallisesti vai pitäisikö sen olla irrallaan jollain tavalla? (ruuvattuna vain yhdestä päästä tai jotain?) Levy on noin 80x120 cm ja puukoolaukset ovat yhtenäisiä noin 35x100 mm koko alueella.
Pitäisikö minun ruuvata levy koolauksiin tavallisesti vai pitäisikö sen olla irrallaan jollain tavalla? (ruuvattuna vain yhdestä päästä tai jotain?) Levy on noin 80x120 cm ja puukoolaukset ovat yhtenäisiä noin 35x100 mm koko alueella.
On parasta ruuvata lautoihin tavallisilla kipsiruuveilla, ja paras tapa on, jos sinulla on enintään yksi ruuvi jokaisen laudan keskellä, eli jos sinulla on esimerkiksi leveydeltään kahdeksan lautaa, niin jokainen risteävä ruuvilinja koostuu kahdeksasta ruuvista. Tällä tavalla laudat voivat liikkua ilman, että kipsi vaurioituu. Liikkeet tapahtuvat pääasiassa puutavaran leveysuunnassa, pituussuunnassa liike on hyvin vähäistä.
Jos alusta on hyvin epätasainen, voi olla hyvä idea laittaa vaneri- tai lastulevy kipsin ja puutavaran väliin.
Jos alusta on hyvin epätasainen, voi olla hyvä idea laittaa vaneri- tai lastulevy kipsin ja puutavaran väliin.
Klikkaa tästä vastataksesi