Moikka! En tiedä, olenko laittanut tämän viestin oikeaan paikkaan, mutta yritän ja katsotaan, miten käy. :) Olemme juuri tekemässä suurempaa remonttia kolmikerroksisen talon yhdessä kerroksessa. Luodaksemme yläkaappitilaa uudessa keittiössä päätimme sulkea nykyisen keittiön ikkunan. Kun purin paneelin ulkopuolelta, huomasin kauhukseni, että "uuden" paneelin alla oli edellinen omistaja naulannut tretex-levyjä vanhaan paneeliin, sitten laittanut tervapaperia päälle ja sitten "uuden" paneelin suoraan päälle. Siis ilman minkäänlaista ilmaväliä välissä. Lisäksi kaikki tippalistat ovat kiinni vuorauksessa, eli ikkunoiden yläpuolella. Noin 70 cm alaosasta oli todella kostea ja ikkunakehyksen yläosa oli... Mätä... :( Nyt pohdin, eikö tätä pitäisi pitää piilevänä virheenä??? Kaksi talon sivua on tehty tällä tavalla... Olen kiitollinen kaikista vastauksista.

Ystävällisin terveisin, Billy

siirrän ketjun tänne.. Tämä kuuluisi enemmän "rakennustekniikkaan"..

Kysymykset piilevistä virheistä kuuluvat usein Oikeustieteen alle.

Mutta joka tapauksessa. Vastaus on yleensä sama. Piilevät virheet ovat sellaisia vikoja, joita ei voida havaita ilman tuhoavia tutkimuksia ja joita ei voi kohtuudella epäillä talon rakennustavan tai iän perusteella.

Eli jos olisi voinut päätellä, että talossa on tehty uusi paneeli, olisi ehkä pitänyt tutkia sitä hieman tarkemmin. Tuo dropplistojen asia kuulostaa sellaiselta, joka näkyy selvästi ulkopuolelta ja joka olisi voinut antaa sinulle vinkin siitä, ettei kaikki ole kunnossa. Jos paneelien välissä on tretexiä, tuntuu siltä, että työ on tehty melko kauan sitten, mikä lisäksi liittyy siihen, mitä voi odottaa talon iän perusteella.

Oletko palkannut tarkastajan oston yhteydessä? Mitä tämä sitten sanoi julkisivusta?

Meillä oli tarkastaja ostohetkellä, ja olen ollut vähän yhteydessä häneen nyt. Hän itse piti tätä itsestäänselvyytenä piilovirheenä, mutta haluan kuulla, mitä muut sanovat.Tarkastuksen aikana hän ei sanonut mitään, ainoastaan papereissa lukee, että talon paneelointi tehtiin 1994. Ostimme talon 2003, joten se oli jo jonkin verran vanha, ja lisäksi se oli jo silloin (tarkastuksessa) maalauksen tarpeessa. Kuten kirjoitin aiemmin, kaksi puolta on tehty ilmarakoineen. Hmmm, tämä on hankalaa.

/Billy

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.