Hei,
aion sahata pois noin 1 m² lattialastulevyä lattiakaivon ympäriltä kylpyhuoneessani. Tämä johtuu vanhasta kosteusvauriosta ja siitä, että uusi kaivo pitää asentaa. Sahaan keskeltä lattianiskat, joten saan hyvän "kiinnityksen" uudelle lattialastulevylle. Täydennän lisätuilla tarpeen mukaan! Mutta koska sahaan, en voi käyttää ponttia, vaan minun täytyy liimata levy levyyn ja levy lattianiskaan. Ruuvit sitten myös.
Onko tämä ok?
Mitä liimaa pitäisi käyttää?

En voi poistaa koko lattialastulevyä kylpyhuoneesta, koska lastulevy asetettiin koko taloon ennen väliseinien pystyttämistä. Saan saman ongelman kuitenkin!

//WSP

Kyllä. Onhan se standarditoimenpide "korjauksessa". Itse en laittanut rimaa vaan liimasin ja ruuvasin kiinni harvalaudan reiän ympärille.

Kuten Linnex sanoo, se menee hyvin. Käytä vinterlim.

Skippaa talviliima ja käytä tavallista valkoista ulkoliimaa (PVAC), talviliima on ainoastaan pakkasenkestävä sisäliima, jota voi pitää huoltoautossa.

/Kent

Miksi lastulevytoimittajat ilmoittavat, että silloin pitäisi käyttää talviliimaa?

Näin sen myöhemmin ja en ymmärrä siitä mitään, lujuus jne. ei pitäisi erota yhtään niiden mukaan, joiden kanssa olen puhunut Bostikilla. Kuitenkin, jos katsoo speksejä, niin talviliiman pitäisi olla selvästi joustavampi ja kestävämpi eri tavalla, joten luulen, että keskustelen Bostikin kanssa uudelleen, ovatko vaatimukset, uudet liimat vai mitä. No, unohda kommenttini, tietysti pitää noudattaa toimittajien ohjeita. Kummallista vain, että suunnilleen vuosi sitten kävin täsmälleen tämän keskustelun ja tarkistin sen kanssa Bostik *mutina* /Kent

Joo, se oli myös se, mitä olin ymmärtänyt, että se oli joustavampaa ja kestävämpää.

Talviliima "tarttuu" hitaammin painettaessa, joten sen kanssa on helpompi työskennellä, kun on hieman aikaa korjata. Tavallinen liima tarttuu niin nopeasti, että asioita ei ehdi juuri lainkaan asetella paikoilleen ennen kuin se kiinnittyy.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.