16 036 lukukertaa ·
51 vastausta
16k lukukertaa
51 vastausta
Palikka rakentamisjärjestelmä
Sivu 1 / 4
Hmmm... ovatko kyseessä siis eristetyt betonimuotit joita ostetaan? Vaikuttaa todella kätevältä! Jollain tapaa vaikuttaa vähän -LIIANKIN- hyvältä ollakseen totta vai mitä mieltä olette?
Tietääkö joku enemmän tästä rakennusjärjestelmästä? Mielestäni lehdistötiedote huokuu vähän liikaa "varoitus piraattituotteista" mutta ehkä vain minä reagoin tähän?!
Terveisin Stefan
Tietääkö joku enemmän tästä rakennusjärjestelmästä? Mielestäni lehdistötiedote huokuu vähän liikaa "varoitus piraattituotteista" mutta ehkä vain minä reagoin tähän?!
Terveisin Stefan
Olen puhunut Pål Rossin kanssa, joka on arkkitehti ja käyttää sitä rakennusjärjestelmää, ja he pitävät sitä erittäin hyvänä. He ovat toki puolueellisia, mutta rakentavat myös muilla järjestelmillä, joten jokin etu siinä varmasti on. Olen myös yrittänyt saada tietoa Suomesta, mutta näyttää siltä, etteivät he puhu ruotsia ;D
Järjestelmä on eps-muotti, johon laitetaan sitten raudoitus ja kaadetaan betonia = vakaata ja valmiiksi eristettyä. Blokit ovat 300 mm syviä + mahdollinen ulko- ja sisäverhous. En saanut hintoja itse rakennuspalikoista, vain heidän arkkitehtikustannuksistaan (kalliita kuin mikä).
Järjestelmä on eps-muotti, johon laitetaan sitten raudoitus ja kaadetaan betonia = vakaata ja valmiiksi eristettyä. Blokit ovat 300 mm syviä + mahdollinen ulko- ja sisäverhous. En saanut hintoja itse rakennuspalikoista, vain heidän arkkitehtikustannuksistaan (kalliita kuin mikä).
Yo!
Ok. EPS on eräänlaista muovia vai mitä? Onko se kova materiaali? Sanotaanhan myös, että se eristää hyvin, joten jonkinlaisen eristyksen pitäisi olla muotin sisäpuolella vai mitä?
Mietin, verkotetaanko suoraan muotin päälle ennen pinnoitusta vai pinnoitetaanko suoraan???
Todella jännittävää joka tapauksessa! yo huikkaa jos saat jotain hintatietoja, OK?
Terveisin Stefan
PS naapurit idässä puhuvat ehkä englantia?! DS
Ok. EPS on eräänlaista muovia vai mitä? Onko se kova materiaali? Sanotaanhan myös, että se eristää hyvin, joten jonkinlaisen eristyksen pitäisi olla muotin sisäpuolella vai mitä?
Mietin, verkotetaanko suoraan muotin päälle ennen pinnoitusta vai pinnoitetaanko suoraan???
Todella jännittävää joka tapauksessa! yo huikkaa jos saat jotain hintatietoja, OK?
Terveisin Stefan
PS naapurit idässä puhuvat ehkä englantia?! DS
Jos olen ymmärtänyt oikein, se on muotti, joka täytetään sitten betonilla ja raudoituksella. Se voidaan kiinnittää suoraan kallioon niiteillä. On mahdollista valaa myös silloin kun on jopa -25 astetta, koska eristys estää betonia jäätymästä (todennäköisesti betoni on silloin lämmitetty tehtaalla). U-arvo on huippuluokkaa 0,18 W/m². Aion lähettää uuden sähköpostin Suomeen, nyt englanniksi, niin ehkä saan enemmän tietoa ;D
Kysymys on vain, kuka muu myy näitä Pål Rossin lisäksi. Hän halusi talosta, joka on 150-250 m², 204.000 ideasta ja luonnoksista ja sitten vielä 236.000 koko projektin suunnitteluun. Huipulla oleminen maksaa.
Kysymys on vain, kuka muu myy näitä Pål Rossin lisäksi. Hän halusi talosta, joka on 150-250 m², 204.000 ideasta ja luonnoksista ja sitten vielä 236.000 koko projektin suunnitteluun. Huipulla oleminen maksaa.
Olen myös yrittänyt ottaa yhteyttä heihin sähköpostitse, mutta tuloksetta. Sähköposti palautetaan, "<sofixx@www.lailanet.fi>: maildir delivery failed: error writing message: Disk quota exceeded"
Hauska tapa harjoittaa liiketoimintaa.
Kyllä, minuakin häiritsee "varning för privatprodukter".
Tulkitsen tämän niin, että heillä on:
1) korkeat hinnat
2) Ei kilpailuetuja tuotteensa kanssa
Mutta ehkä olen väärässä.
Hauska tapa harjoittaa liiketoimintaa.
Kyllä, minuakin häiritsee "varning för privatprodukter".
Tulkitsen tämän niin, että heillä on:
1) korkeat hinnat
2) Ei kilpailuetuja tuotteensa kanssa
Mutta ehkä olen väärässä.
Hieman hintatietoja: (från WebVirke)
Muottielementit: noin 80 kr/kpl (sis. alv). 3 kpl/m2
Tarvitaan 120 l betonia/m2. + raudoitus
Betonin tulee olla hyvillä valumisominaisuuksilla, koska et voi täristää pois ilmakuplia.
Mitä betoni maksaa/m3?
Tämä vaikuttaa olevan mielenkiintoinen järjestelmä itse rakentamiseen.
Muottielementit: noin 80 kr/kpl (sis. alv). 3 kpl/m2
Tarvitaan 120 l betonia/m2. + raudoitus
Betonin tulee olla hyvillä valumisominaisuuksilla, koska et voi täristää pois ilmakuplia.
Mitä betoni maksaa/m3?
Tämä vaikuttaa olevan mielenkiintoinen järjestelmä itse rakentamiseen.
Miksi ei voi väristellä ilman kuplia pois? Onhan se vain, että laittaa vibraattorin alas ja käynnistää. Ei voi tehdä sitä, jos koko seinä on pystytetty, mutta jos ottaa sen 1 metrin korkeuksina, täyttää, väristelee ja sitten lisää toisen metrin, niin pitäisi toimia vai olenko unohtanut jotain?