Mikä on paras / fiksuin...?
Naulata vai ruuvata kiinni harvastausta!

Kiitollinen vastauksesta.

Ajatteletko kattopaneeleja? Jos suunnittelet naulaavasi kattoon vasaralla, se ei ole kovin fiksua. Silloin on parempi ruuvata. Jos sinulla on naulapyssy, se on paras vaihtoehto naulaamiseen.

Häh? Miksi ei ole hyvä naulata ylöspäin?:confused:

Tarkoitatko ergonomisesti vai ettei se pysyisi?

(Olen naulannut meidän glespanel käsin enkä mielestäni ollut niin kauheaa mutta totta kai, naulaimella siinä vaiheessa ei olisi ollut haittaa).:D

Totta kai voi vaan naputella ylöspäin, mutta muutaman sadan 3-tuumaisen jälkeen on melko voimaton olkapää/käsissä, joten selviytyäkseni valitsen myös minä:
1. Naulapyssy
2. Porakone
3. Vasara

/Klenfisen

Jesca_j sanoi:
Häh? Miksi ei ole hyvä naulata ylöspäin?:confused:

Tarkoitatko ergonomiaa vai sitä, että se ei pysyisi?

(Olen naulannut glespanelimme käsin ja en pitänyt sitä kauhean hankalana, mutta totta kai, naulapistooli siinä tilanteessa ei olisi haitannut).:D
Kyllä, varmasti se pysyy. Ajattelin lähinnä sitä, kuinka väsyneeksi käsi tulee. Se riippuu kuitenkin myös siitä, miten on rakennettu.

Käytä naulapyssyä tai vasaraa, MUTTA siellä missä liitokset kohtaavat (samassa säännössä), esiporaa ja ruuvaa!

Totte_S
Jos sinulla on suuria alueita, voit vuokrata levynnoston, kipsihissin (tai mitä ne kutsuvatkaan) siihen voi tehdä yksinkertaisen jiggin, johon mahtuu 4-5 harvaa oikealla etäisyydellä, vain nostaa paikoilleen ja kiinnittää useita kerralla.

Kun ajoin harvataittoa, kiinnitin "ansan" toiseen päähän, laitoin laudan siihen niin että se oli ehkä 10 cm katon alla, ja aloitin sitten asennuksen toisesta päästä, helppo tapa tehdä se itse ilman apua.

Ruuvailin, lähinnä koska olin hieman epävarma siitä, etteivätkö raskaat kipsilevyt vetäisi nauloja irti. Lisäksi tajusin, että olisi hankalaa naulata vasaralla ylöspäin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.