5 086 lukukertaa ·
6 vastausta
5k lukukertaa
6 vastausta
Peltilattian pohja?
Hei! Ajattelin kysyä teiltä kaikilta taitavilta rakentajilta, mitä mieltä olette minun (hullusta?) ideastani.
Aion juuri aloittaa alapohjan asentamisen pieneen 20 m² rakennukseeni, josta tulee vierasmaja.
Ideani on käyttää vanhaa kattopeltiä (jota minulla on paljon, ja joka vain makaa tarpeettomana) alapohjaksi.
Ajattelin porata pieniä reikiä peltiin, jotta mahdollinen kondenssivesi voi poistua.
Pellin päälle ajattelin laittaa kuitukankaan.
Kuitukankaan päälle ajattelin levittää pienen kerroksen hiekkaa, joka toimii epätasaisuuden poistajana, koska pelti on aaltopeltiä, sekä hiekan pitäisi toimia myös äänieristeenä ja tuulensuojana.
Hiekan päälle laitan eristeen.
Sen jälkeen naputan puulattian paikalleen.
Mitä sanotte? Onko tämä hulluin idea, jonka olette kuulleet??
Haluaisin kovasti kuulla mielipiteitänne tästä, koska en tietenkään halua ryömiä alla ja tehdä uudelleen myöhemmin...
Aion juuri aloittaa alapohjan asentamisen pieneen 20 m² rakennukseeni, josta tulee vierasmaja.
Ideani on käyttää vanhaa kattopeltiä (jota minulla on paljon, ja joka vain makaa tarpeettomana) alapohjaksi.
Ajattelin porata pieniä reikiä peltiin, jotta mahdollinen kondenssivesi voi poistua.
Pellin päälle ajattelin laittaa kuitukankaan.
Kuitukankaan päälle ajattelin levittää pienen kerroksen hiekkaa, joka toimii epätasaisuuden poistajana, koska pelti on aaltopeltiä, sekä hiekan pitäisi toimia myös äänieristeenä ja tuulensuojana.
Hiekan päälle laitan eristeen.
Sen jälkeen naputan puulattian paikalleen.
Mitä sanotte? Onko tämä hulluin idea, jonka olette kuulleet??
Haluaisin kovasti kuulla mielipiteitänne tästä, koska en tietenkään halua ryömiä alla ja tehdä uudelleen myöhemmin...
Ei, se ei kuulosta kovin hullulta. Olen myös miettinyt vaihtoehtoisia materiaaleja alapohjaan, ja siinä on eri plåtsortter en vaihtoehto. En tietenkään voi vannoa, että se toimii, mutta kuten sanottu, en näe suoria esteitä.
Sen sijaan olisin jättänyt hiekan ja suodatinkankaan pois ja laittanut esim. tuulensuojapaperia tai ohutta styroxia plåtin päälle.
Sen sijaan olisin jättänyt hiekan ja suodatinkankaan pois ja laittanut esim. tuulensuojapaperia tai ohutta styroxia plåtin päälle.
moi! mahtava idea, ettei kukaan ole ajatellut tätä aiemmin. täytä hiekalla ihan ylös asti. muuten on olemassa välipohjan lastulevyä, noin 7 mm paksua, joka on käsitelty, myös asfaboard. levyä, jossa on korkeat profiilit ja vähän paksuutta voi käyttää kaarevana ja jättää paikoilleen.
Kiitos kaikista julkaisuista!
En itse näe ongelmaa kondensoinnin tai kosteuden muodostumisen kanssa, koska sen pitäisi tapahtua vain pellin ulkopuolella (alapuolella).
Jos laittaa sitten ohuen styroksin pellin päälle, kuten Andersmc ehdotti, ja sen päälle eristyksen, niin ei pitäisi olla mitään ongelmia.
Hmmm... täyttää hiekalla ihan ylös asti, kuten snickar lasse sanoi... en tiedä, onko hiekka niin hyvä eristeenä??
En myöskään ymmärtänyt, mitä tarkoitit korkeaprofiilisen pellin kaareuttamisella...
En itse näe ongelmaa kondensoinnin tai kosteuden muodostumisen kanssa, koska sen pitäisi tapahtua vain pellin ulkopuolella (alapuolella).
Jos laittaa sitten ohuen styroksin pellin päälle, kuten Andersmc ehdotti, ja sen päälle eristyksen, niin ei pitäisi olla mitään ongelmia.
Hmmm... täyttää hiekalla ihan ylös asti, kuten snickar lasse sanoi... en tiedä, onko hiekka niin hyvä eristeenä??
En myöskään ymmärtänyt, mitä tarkoitit korkeaprofiilisen pellin kaareuttamisella...
Yksi etu siitä, että laittaa styroxi suoraan aaltopellin päälle, on se, että rakennuksen yhdeltä puolelta toiselle jää vapaa tila ilman liikkumiselle pellin "laaksoissa"... joten kosteus ei pääse kertymään.
Pitäisi myös tukkia sivut verkolla, jotta rotat eivät pääse sisään...
Pitäisi myös tukkia sivut verkolla, jotta rotat eivät pääse sisään...
moi raparperiviini! se hiekkajuttu oli vitsi. ajattelin, että pelti voisi olla parempi holvaamiseen kuin sokkelin laittamiseen. voi tehdä holvin pellillä, valaa betonia ja jättää pellin paikoilleen.
Klikkaa tästä vastataksesi