En tiedä, onko tämä oikea osa foorumia, mutta luulen niin... :-)

minun pitää vetää uusi viemäri yläkerrasta kellariin. ongelma syntyy, kun minun pitää läpäistä kellarin katto. sillä kellarini koostuu valetusta holvista. miten minun pitäisi toimia? onko olemassa jonkinlaista reikäsahaa, joka sahaa betonin läpi? vuokrata jokin kone? piikata? porata monta pientä reikää ja jotenkin irrottaa palanen, joka jää?? Onko joku, joka voi auttaa minua miten minun tulisi edetä...?

kiitos niin kauan.

Niin, sinullahan on kaikki vastaukset. Ei ole olemassa mitään betonin reikäsahaa, jota voisit itse käyttää.
Helpoin tapa on palkata betonin rei'ittäjä ja halvinta on suorittaa saumaporaus ja piikkaus itse.

I
Kallein ja tyylikkäin vaihtoehto on porata reikä timanttiporalla. Mutta koska kyseessä on vain yksi reikä, se tulee maksamaan maltaita eikä ole mitään takeita siitä, ettei poraus mene suoraan sähkönjohtimen läpi.

Ehdotan, että vuokraat poravasaran Bauhausista tai jostain muualta. Merkitse paikka, johon haluat reiän, harpilla ja poraa 12-14 mm SDS-poralla välittömästi ympyrän sisäpuolelle niin tiheästi kuin mahdollista. Ota sen jälkeen litteä talttapäämeisseli ja poista väliseinät reikien välistä käsivasaralla. Silloin saat koko "tulpan" yhtenä kappaleena ulos suurin piirtein. Sen jälkeen voit hakata pois reikien välisten väliseinien jäänteet tasaiselle reunalle asti, vetää putken läpi ja valaa ympärille valmiiksi sekoitettua sementtilaastia, jota voit ostaa säkeissä rakennusliikkeestä (lisää vain vettä). Sitten sinun täytyy tukea alapuolelta puupalikalla ja laittaa sanomalehden suikale puupalikan päälle, jotta sementtilietettä ei valu lattialle.

Vinkkini on, että poraa ensin pienemmällä poranterällä, sanotaan vaikka 6-8 mm. Silloin voi tehdä reikiä tiheämmin ja kun sitten vaihtaa isompaan, saa välipalikat pois automaattisesti. Kuitenkin huomasin jälkikäteen, että en ole koskaan testannut tätä betonilla, ainoastaan puulla ja metallilla.

Kiitos vastauksistanne. Epäilin, että voisin käyttää pienempää poraa ja porata monta reikää. niinhän se menee. loistavaa. kiitos...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.