6 954 lukukertaa ·
2 vastausta
7k lukukertaa
2 vastausta
Kellarin seinän rappaus
Minulla on kellarissa huone, jossa olen poistanut kaiken rappauksen ja siten paljastanut betoniharkot (kaksi seinää) sekä leca-harkot. Nyt jäljellä on rappaaminen. Voiko tämän tehdä itse kätevästi? Nyt meillä on hieman halkeamia ulkoseinissä, joten kahden muurarin mukaan, joiden kanssa olen puhunut, pitäisi ulkoseinät verkottaa. Koska toinen muurareista antoi kustannusarvion, joka oli melko kallis (lähes 20 000 kr 24 m²:stä seinää), mietin, voiko rappauksen tehdä itse kohtuullisen helposti? Olisin erittäin kiitollinen vinkeistä, miten tehdä tämä. Mielellään vinkkejä siitä, miten verkko kiinnitetään ja minkä tyyppisestä verkosta on kyse.
Kiinnitä kanaverkko taivuttamalla nauloja ja levitä sitten päälle rappaus. Apua verkon rappaukseen löytyy varmasti verkosta tai rakennustavaraliikkeestäsi. Ei erityisen vaikeaa (vaikea osa on saada se näyttämään hyvältä), mutta sinun tarvitsee todennäköisesti vuokrata betonimylly, sillä olisi raskasta sekoittaa niin paljon ämpärissä.
Mutta tarvitsetko todella verkotusta? Eivätkö seinät ole vielä asettuneet?
Mutta tarvitsetko todella verkotusta? Eivätkö seinät ole vielä asettuneet?
Olisin varmaan valinnut hitsausverkkoa, jos olisin asentanut verkkoa. Se, pari laatikkoa naulatappeja ja rautalankaa pitäisi tehdä tehtävänsä. Jos seinät ovat suorat, se käy todennäköisesti aika nopeasti ja onnistuu useimmilta, jotka ovat vähänkään käteviä. Voi olla fiksua suunnitella etukäteen, jos aiot asentaa sähköputkia ym. seinään.
Klikkaa tästä vastataksesi