Hei!

Minulla on vain yksi kysymys, vaikka emme ole vielä ostaneet taloamme ;)
Olen pitkään miettinyt, miten tehdä seinät sisätiloissa, jos haluaa, että ne ovat tehty esimerkiksi kivestä, rappauksesta tai vastaavasta. Haluan seinille vanhan ilmeen. En ole kovin kiinnostunut modernista tyylistä ja tapeteista kaikkialla... mutta minulla ei ole aavistustakaan, miten tehdä se ja mitä materiaaleja käyttää. Oletan, että sillä on myös suuri merkitys, mistä seinä on alun perin tehty.
Toivon, että joku osaa selittää, sillä täytyyhän olla muitakin kuin minä, jotka haluavat tai joilla on kivi- tai muurattu seinä sisällä tietyissä paikoissa, esimerkiksi olohuoneessa, missä on vanha kamiina.

/Susie

On olemassa huijauskiviä, jotka liimataan laastilla/fixillä/liimalla kaikkiin mahdollisiin ulkonäköihin, tarkista paikalliselta laatoitusliikkeeltäsi.

Esimerkki - konradssons:

• Fuskstensvägg med TV, tre vita stolar och en växt.
Hei Norell
Kiitos vinkistä! En ole vielä tutkinut sitä, mutta luulen, että se ei ole aivan sitä, mitä etsin.
Haluan enemmän tunteen kokonaan valkoisesta käsin muuratuista/rapatuista seinästä, jossa on hieman epätasaisuuksia mutta pehmeitä epätasaisuuksia, jos ymmärrät.
En ole hakemassa mitään tyyppiä kiveä tai kiviblokkia tai laattoja...
Mutta aion tutkia sitä, jotta näkee, millaisia juttuja heillä on!

Okei, mutta jonkun muurarin täällä foorumilla pitäisi pystyä kertomaan, voiko suoraan rapata kipsin tai Minerit-levyjen päälle ja saada siitä kestävän??

Savitela!

Kursseja on saatavilla Skansenilla mm. - tai osta työ savitelijalta, esim. Johannes Riesterer

Maalaa sitten temperamaalilla.

Jos teet kaiken itse, voit saada sen erittäin edullisesti; hyvä sisäilmasto (jos et ole kananmuna-allerginen), ei hiiriä seinissä ja pinta, jota etsit.

Olemme tehneet karkean rappauksen, joka on saanut kuivua. Pian tulee hienotasoite (alle sentin paksuinen) päälle Se ei halkeile toisin kuin karkea rappaus.

Rakenna seinät lekasorasta, sitten rapaa ne esimerkiksi gypsumilla, joka on erittäin helppo työstää, hio kevyesti "huolimattomasti" ja mahdollisesti harjaa?

Siis, mieti vielä kerran, jos ostat 70-luvun talon esim. Silloin voi olla vähän liian hullua savikohdata tai kalkita seinät kipsilevyn päälle, jotta se näyttäisi vanhalta. Jos pidät siitä tyylistä, miksi et sitten osta aitoa taloa, jossa on rapatut seinät ja johon se sopii alusta alkaen? Muuten on riski, että se näyttää yhtä mauttomalta kuin tekopalkit ja styroksistukset.

/A

Hei sussieq.

Saatte päättää itse sopiiko se vai ei.

Miten tehdä riippuu siitä, miten talo on rakennettu. Vanhoissa kivitaloissa, joissa on massiiviset seinät, voi vain alkaa rappaamaan seinien sisäpuolelta.
Vanhat puutalot voi rapata ulkopuolelta, eli rappaa ne "vahvistuksella" ruoko tai vastaavaa. Olen nähnyt samaa kellarin katossa, joten sen pitäisi onnistua myös seinillä. Tai sitten voi, kuten langassa yllä on mainittu, savirappaus eli "levittää savea seinille".

Jos kyseessä on kipsi tai puukuitulevy, annan sen jonkun toisen käsiteltäväksi.

/ Fredrik

susieQ sanoi:
Hei Norell
Kiitos vinkistä! En ole tarkistanut sitä, mutta en usko, että se on ihan sitä mitä etsin.
Haluan enemmän tunteen täysin valkoisesta käsin muuratusta/kalkittuun seinään, jossa on hieman epätasaisuuksia, mutta pehmeitä epätasaisuuksia, jos ymmärrät.
En etsi mitään tyyppiä kiveä tai kivilevyjä tai laattoja...
Mutta aion tarkistaa sen, jotta voi nähdä, mitä erilaisia asioita heillä on!

http://www.maxit.se/2223

Mahdollista käyttää useimmilla alustoilla.

Mikä luulen olevan juuri sitä mitä etsit.

Katso myös kuvauksesta vinkkejä, jotka löytyvät sieltä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.