No, nyt en tiedä, sopiiko tämä kysymys tänne, olen yrittänyt Ympäristö... mutta en saanut vastauksia... Joka tapauksessa, pian roskia punnitaan meidän alueellamme, joten täytyy tulla vähän paremmaksi lajittelussa. Onko kukaan rakentanut tai järjestänyt kotona jotain tapaa, jolla lajittelu ja vanhojen pahalta haisevien pakkausten ja sellaisten säilytys olisi helpompaa ja ehkä jopa hauskaa?

Olen viimeistelemässä "kierrätyspenkkiä" ruokavarastoon. Työtaso tulee olemaan sopivan pituinen hobbylevy. Jalat ovat 45*45 rimoista. Hobbylevy rimojen väliin sivuille ja etupuolelle pyöreä sauva ja kaksiosainen verho. Luultavasti etu- ja takapuoleen tarvitaan rimoja alareunaan vakauden takaamiseksi.

Ajattelin sahata työtasoon kolme luukkua. Alapuolelle ruuvaan koukun kummallekin puolelle luukkuja. Koukkuun ripustan muovipusseja, kantokahva jokaiseen koukkuun.

Sitten penkki maalataan valkoiseksi tai mihin väriin haluaa. Ajattelin valkolakata levyn ja maalata muun penkin valkoiseksi. Verhoon voi valita jotain tyylikästä kangasta. Sitten hieno kuva lasista, peltipurkista ja paperista luukkuun ja yhtäkkiä! kätevä ja tyylikäs säilytys kierrätystavaroille.

Jos on enemmän tilaa, voi tehdä lisää luukkuja tai porata suuria reikiä työtasoon, jolloin saa tilaa useammille lajittelutavaroille.

Minun täytyy vain saada eteinen, makuuhuone ja puutarha valmiiksi, sitten voin laittaa kuva, miltä se näyttää :)

Ehdottomasti kiinnostunut kuinka se menee! Olin ajatellut jotain suurempaa, ehkä jopa ulkona.

Minulla on veranta, johon on ovi keittiöstä/ruokailutilasta. Pitkin toista lyhyttä sivua (lasitus alkaa 90 cm korkeudelta lattian yläpuolella lyhyillä sivuilla) rakensin yksinkertaisen penkin, joka on 140x50 cm ja 80 cm korkea kaappirungosta, pöytälevystä ym., jotka jäivät yli, kun purin vanhan keittiön. Etupuoli peitetään tyylikkäällä kankaalla. Kaappiin kerään kaikki tavallisiin paperikantokasseihin, joita saa aina liikaa. Yksi kutakin paperia, kartonkia, lasia, metallia, muovia, palautuspulloja/tölkkejä varten. Vieressä on vanha jäätelölaatikko paristoille ja hehkulampuille. Kun jokin on täynnä, otetaan vain kassiin mukaan kierrätysasemalle. Jos kassi on edelleen ehjä ja suht puhdas, taitellaan se vain kasaan, muuten se heitetään kierrätykseen.

En ymmärrä niitä, jotka käyttävät rahaa tyylikkäisiin laatikoihin. Ne pitää kantaa kotiin ja jonkin ajan kuluttua ne likaantuvat helposti ja ne pitää tiskata.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.