2 081 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
lautaverhous rantamökkityyliin?
Hei. Olen uusi foorumilla.
Olen parhaillaan kunnostamassa torppaa/mökkiä. Minulla oli suunnitelma tehdä makuuhuone merihenkiseen tyyliin, vähän kuin "vanha merimajakko" tyyliin sisäpuolisella puupaneelilla, jonka ajattelin sitten petsata "old style". Mietin ostaa käsittelemätöntä puupaneelia ja sitten valkopetsata se öljyllä. Minulla ei kuitenkaan ole aavistusta, mitä puupaneelia minun pitäisi käyttää, mitä leveyksiä tai pitäisikö minun ajatella muita asioita.
Voin mainita, että ajattelin naulata/ruuvata paneelin suoraan aikaisemmin olemassa olevaan MDF-levyyn.
Ehkä joku voisi auttaa noviisia muutamalla vinkillä.
/torparn
Olen parhaillaan kunnostamassa torppaa/mökkiä. Minulla oli suunnitelma tehdä makuuhuone merihenkiseen tyyliin, vähän kuin "vanha merimajakko" tyyliin sisäpuolisella puupaneelilla, jonka ajattelin sitten petsata "old style". Mietin ostaa käsittelemätöntä puupaneelia ja sitten valkopetsata se öljyllä. Minulla ei kuitenkaan ole aavistusta, mitä puupaneelia minun pitäisi käyttää, mitä leveyksiä tai pitäisikö minun ajatella muita asioita.
Voin mainita, että ajattelin naulata/ruuvata paneelin suoraan aikaisemmin olemassa olevaan MDF-levyyn.
Ehkä joku voisi auttaa noviisia muutamalla vinkillä.
/torparn
Viimeksi muokattu:
Ajoimme raakalautapontilla makuuhuoneessamme. Jos käytät tavallisia lautoja, muista että puu kuivuu ja siihen voi tulla rakoja. Ei ole kovin kiva nähdä eristettä tai vastaavaa takana. Valitsimme höylätyn puolen näkyväksi, koska on helpompi pitää puhtaana jne., mutta jos haluaa, voi jättää höyläämättömän puolen näkyviin. En asu siinä talossa enää, mutta kun aiomme remontoida makuuhuoneen uudessa talossa, olemme suunnitelleet tehdä saman uudelleen mutta vain seinään, jonka sänky tulee vasten. Onnea matkaan!
Kiitos vastauksesta, se kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta. Mitä teitte, käsittelittekö puuta jotenkin, öljysittekö, lakkasitteko vai maalasitteko sen?
Minulla on MDF-levy takana, joten ei oikeastaan haittaa minua, jos siellä on joku rako täällä ja siellä.
/T
Minulla on MDF-levy takana, joten ei oikeastaan haittaa minua, jos siellä on joku rako täällä ja siellä.
/T
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Torparkillen,
jos haluat sen "old style", jätät paneelin käsittelemättömäksi.
Kaikki muu näyttää hieman "hienohuoneelta".
Käsittelemätön puu on erittäin kaunista seinänä, jos siinä ei ole liikaa oksia.
Liikaa oksia antaa levottoman vaikutelman.
//KoW
jos haluat sen "old style", jätät paneelin käsittelemättömäksi.
Kaikki muu näyttää hieman "hienohuoneelta".
Käsittelemätön puu on erittäin kaunista seinänä, jos siinä ei ole liikaa oksia.
Liikaa oksia antaa levottoman vaikutelman.
//KoW
Kiitos vastauksesta.
Minkä tyyppistä puuta suosittelisit? raakalautaa käsittelemätön puoli ulospäin vai jotain muuta? Sain vinkin "tavallisesta" puusta, mutta että se kuivuu ja jättää rakoja. Toisaalta se ei haittaa minua niin paljon, koska minulla on valkoiseksi maalattu mdf-levy takana.
Mietin, voisiko puuta petsata valkoisella petsillä, ei paljon, mutta niin, että se saa hieman vaaleamman sävyn. Lattia on mäntylankkua, jonka olen hieman petsannut valkoiseksi.
Kiitos vastauksesta.
/T
Minkä tyyppistä puuta suosittelisit? raakalautaa käsittelemätön puoli ulospäin vai jotain muuta? Sain vinkin "tavallisesta" puusta, mutta että se kuivuu ja jättää rakoja. Toisaalta se ei haittaa minua niin paljon, koska minulla on valkoiseksi maalattu mdf-levy takana.
Mietin, voisiko puuta petsata valkoisella petsillä, ei paljon, mutta niin, että se saa hieman vaaleamman sävyn. Lattia on mäntylankkua, jonka olen hieman petsannut valkoiseksi.
Kiitos vastauksesta.
/T
Klikkaa tästä vastataksesi