10 909 lukukertaa ·
19 vastausta
11k lukukertaa
19 vastausta
Sekoita oma nopeasti kuivuva betoni?
Mutta eikö nuo kaksi asiaa kulje käsikädessä?ktm250 sanoi:
Mitä matalampi on betonin vct, sitä vähemmän ylimääräistä vettä jää jäljelle, samalla kun kestävyyden kasvukäyrä jyrkkenee hieman.
http://www.swerock.se/Produkter/Betong/Betongtyper/Snabbuttorkande_betong
Olen lukenut, että jos vct alittaa 0,35, betoni on lähes rakennuskuivuri.
Muokkaa: tai 0,32 tämän mukaan: http://www.betongbanken.se/index.aspx?s=2925
Viimeksi muokattu:
Nyt sain käsiini vähän 0-8 mursketta kokeiltavaksi, ja ilman juoksevuutta siitä tuli jotain, jota voi kutsua betoniksi vain hyvällä tahdolla (jos haluaa pitää v/s-suhteen alle 0,6 sillä reseptillä). Kun lisäsin 0,5% juoksevuutta (10g), se muuttui odotetusti paljon paremmaksi ja näytti selvästi käyttökelpoiselta. Minulla on nyt testikuutio "leivonnassa", ja palaan asiaan lujuuden kanssa.parkway sanoi:
Tein juuri uuden erän lisäämällä 1% juoksevuutta. V/s-suhde oli 0,52 suurin piirtein saman konsistenssin saavuttamiseksi. Koska sekoitukset ovat niin pieniä ja käsin sekoitettu ämpärissä, en voi täysin luottaa testeihini, mutta se antaa ainakin osviittaa
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen kuutio kesti 34 MPa 7 päivän jälkeen, lopullinen lujuus noin 42 MPaLLLVäxjö sanoi:Nyt olen saanut käsiini hieman 0-8 murskaa kokeiltavaksi, ja ilman lisäainetta siitä tuli jotakin, mitä vain erittäin hyvällä tahdolla voi kutsua betoniksi (jos haluaa päästä alle vct 0,6 sillä reseptillä). 0,5% lisäaineella (10g) siitä tuli odotetusti toisenlaista ja se näytti selkeästi käyttökelpoiselta. Minulla on testikuutio "paistumassa" nyt, palaan takaisin lujuuden kanssa.
Tein juuri toisen, jossa on 1% lisäaine. Vct oli 0,52 suurin piirtein samalla koostumuksella. Koska satseja on sekoitettu käsin ämpärissä, ei voi täysin luottaa kokeisiini, mutta ne antavat varmaan kuitenkin jonkinlaisia viitteitä![]()
Toinen kesti 54 MPa samassa ajassa, odotettu lopullinen lujuus noin 67 MPa.
Klikkaa tästä vastataksesi