Se on varmaan se kisko, joka on paras äänenvaimennukseen.

Syllieristysellä on useita toimintoja

estää kosteutta
estää vedon/täyttää raot

Aivan, äänieristys. Mielestäni oli outoa käyttää kosteussuojaa pellillä.

Kiitos kaikista vastauksista, minulla on nyt vielä yksi kysymys :)

Olen puhdistanut koko vanhan seinän, mutta olen hieman epävarma siitä, miten uuden seinän runko pitäisi kiinnittää.

Paikassa, johon olen miettinyt uuden seinän asentamista, ei ole runkoja (seinän kulmassa), joihin voisin kiinnittää uusia sisäseinärunkoja. Riittääkö, että kiinnitän ne kattoon ja lattiaan, vai pitäisikö minun asentaa uusi runko myös läheiseen seinään, jotta voisin kiinnittää kaksi sivurunkoa näihin?

Nyt paikassa, johon minun pitäisi kiinnittää seinärungot, on kipsilevyjä.

hei taas, onko kenelläkään vinkkejä, miten edetä yllä mainitun ongelman kanssa, eli pitääkö sivukiskot kiinnittää viereiseen seinään vai riittääkö, että kiinnittää ne kattokiskoon ja alareunaan?

Kiitos etukäteen! (anteeksi että "nostan ketjua")

ne kiinnitetään seinään.. Myös täällä kumikangas tai sauma äänen vuoksi..
4/5 ruuvi 3 metriä riittää hyvin

joten minun on asennettava uusi palkki seinään, johon kiinnitän uuden seinän?

Mikael_L
Olisin kiinnittänyt säännön viereiseen seinään lattiassa, katossa ja sitten 2.3 tavallisella kipsiankkurilla olemassa olevaan seinään.
Hieman näpertelyä, kyllä...
Mutta porata esim. 3 reikää, (noin) korkeudella 60, 120, 180 cm lattiasta, sääntöön.
Aseta se oikeaan paikkaan, merkitse kipsilaajennusten paikka reikien kautta.
Ota sääntö pois, asenna laajennukset ja asenna lopulta sääntö pysyvästi.

Jokin, joka tiivistää, säännön ja seinän välissä, vähentää huoneiden välistä kuuluvuutta. Joko jokin pehmeä nauha säännön ja olemassa olevan seinän välissä tai vetämällä akryylitiiviste kulmaan jälkeenpäin (tai molemmat).

riittää, että sipaisee liimaa taakse ja laittaa pari kipsilevyn ruuvia..Ei tässä mitään väestönsuojaa rakenneta

Mikael_L
zankan sanoi:
riittää, että levittää liimaa taakse ja laittaa pari kipsiruuvia.. Ei tässä mitään suojatilaa rakenneta
Miten se sitten toimii?
Kipsilevyn ruuvaaminen runkoon kipsiruuvilla toimii hienosti, mutta rungon kiinnittäminen kipsilevyyn kipsiruuveilla ei voi olla yhtä loistavaa... :confused:

Yksinkertaisempi versio siitä, mitä ehdotin, on levittää pari kunnon nauhaa akryylitiivistettä tai PL400 tai jotain vastaavaa runkoon, sitten painaa runko seinää vasten ja ruuvata vain ylhäältä ja alhaalta lattiapalkkiin/maljapalkkiin. Ei kipsiankkureita.
Tulevaisuudessa voi olla vaikeaa purkaa seinää ilman, että rikkoisi vanhan seinän kipsilevyä, mutta jos seinä ei ole väliaikainen, sillä ei ole suurta merkitystä.

liima pitää listan pysyvästi paikallaan. Jos otetaan esimerkiksi puulista ruuvi ja viedään hitaasti hieman vinosti kipsiin ja ei kiristetä liikaa, se pysyy riittävästi. Ruuvit kiinnittävät sen siihen asti, kunnes liima on kovettunut. Mitä tulee akryylimassaan, ei se oikeastaan ole paras vaihtoehto liimaamiseen, koska se voi irrota ajan myötä.

Kuinka kauan kestäisi, ennen kuin lateksisauma/akryylisauma irtoaa? Kokemukseni mukaan, mitä kauemmin se on kiinni, sitä tiukemmin se pysyy. PL600 perustuu todennäköisesti samaan tekniikkaan, mutta sillä on nopeampi kuivumisaika.

Jos haluaa repiä talon alas, kun ottaa alas tukipalkit, kannattaa käyttää jotain liimaa, kuten Casco Superfix tai PL400.

/Kent

Hei, olen asentanut niskat nyt. Käytin 8mm kiilapulttia sokkelin/hammarbandin kiinnittämiseen, sivuille ruuvasin vinosti alas viereisen seinän sokkeliin sekä ylös hammarbandiin. Poistin myös kipsilevyn ja asensin viistot niskat viereiseen seinään, jotta pystyin ruuvaamaan 70mm puuruuvit sivuniskoista viereiseen seinään. Sivut ovat nyt kiinni kolmessa kohdassa viereisessä seinässä (molemmilla puolilla), ja koska käytin 2"4" niskoja, se on erittäin tukeva :)

Kiitos kaikista vastauksista! Nyt on aika hankkia OSB sekä kipsilevy!! kädet syyhyävät :P

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.