Hei,

Minulla on vanhempi talo, jossa on kehikot cc 60. Olen purkanut sisäseinän toisen puolen eristääkseni ja asentaakseni osb+kipsiä, koska huone on erittäin kaiuton.
Jos asennan osb:n ensin, voinko sitten ruuvata kipsilevyn vain osb-levyihin toisella puolella ja kehikoihin ylhäältä, alhaalta sekä toiselta pitkältä sivulta. Ajattelin välttää 120 cm levyjen kantamista ja sen sijaan käyttää 90 cm leveitä kipsilevyjä, ja silloinhan kipsin toinen pitkä sivu ei osu kehikkoon.
Toimiiko se, vai täytyykö minun asentaa lisää kehikoita tai käyttää 120 cm kipsiä?

Voisin väittää, että se toimii erinomaisesti...
120 skivor on pahuuden keksintö...

Ajan samalla ajattelulla ja se toimii erinomaisesti. Kysyin varmuuden vuoksi puusepältä ennen kuin aloitin, ja hän sanoi, että se oli ok. Jos sinulla on "vanliga" gipsskruvar, ne tuskin yltävät runkoon joka tapauksessa.

Bödde sanoi:
Minulla on sama ajatus ja se toimii erinomaisesti. Kysyin varmuuden vuoksi puuseppältä ennen kuin aloitin, ja hän sanoi, että se on rauhallista. Jos sinulla on "vanliga" gipsskruvar, ne tuskin ulottuvat runkoon joka tapauksessa.
Yksi haittapuoli on, että joudut ruuvaamaan molemmat kerrokset täyteen..
Jos kipsi olisi osunut runkojakoihin, olisi riittänyt asentaa OSB ja sitten ruuvata kipsi täyteen - tietenkin kaksoiskipsin ruuveilla eikä yksinkertaisen kipsin tavallisilla ruuveilla..

Aha! Hyviä vinkkejä!!! Minulla on vielä jäljellä osa remontista ja uudisrakentamista, joten tämä säästää aikaa tulevaisuudessa! Kiitos!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.