8 398 lukukertaa ·
14 vastausta
8k lukukertaa
14 vastausta
Sisäovi - kysymyksiä
Hei,
Olen alkanut asentaa sisäovia ja minulla on muutamia kysymyksiä... Olen mitannut ja saanut ensimmäisen ovikarmiin oikeaan asentoon kaikissa suunnissa ja ripustanut oven paikoilleen. Kun oven sulkee, siihen jää pieni rako, ehkä 3-5 millimetriä ovilevyn ja karmin välille. Tämä voi aiheuttaa ongelmia, kun ilmanpaine muuttuu, esimerkiksi avataan ikkuna ja tuulee paljon, niin ovi voi hakata karmia vasten, vaikka se on suljettu. Miten estää tämä sisäoven asennuksessa? En halua laittaa kumilistaa ympäriinsä, koska ovet ovat auki suurimman osan päivästä (lapset voivat repiä niitä). Koska nämä ovat makuuhuoneen ovia, ne suljetaan illalla. Uskon, että tämä ääni voi olla melko häiritsevä. En ole huomannut tätä vielä, mutta olen asentanut vasta ensimmäisen oven ja haluan estää tämän jatkossa. Ensimmäinen ovi, jonka asensin, menee vaatehuoneeseen, jossa ovi on suljettuna suurimman osan päivästä, joten sinne voin laittaa kumilistan.
Onko olemassa sääntöjä siitä, miten vessan ovi tulisi asentaa? Tulisi sen avautua kylpyhuoneeseen vai olohuoneeseen päin? Meillä on portaat juuri vessan oven vieressä, ja ulospäin avautuminen voisi johtaa siihen, että joku päätyisi portaikkoon liian voimakkaasti ovea avatessaan.
Yksi seinä on 26 mm leveämpi kuin ovikarmi; onko olemassa erityislistaa, jota voi käyttää tilan peittämiseen ennen kuin asettaa ovilistan?
Asennetaanko ovi suoraan parkettilattiaa vasten vai pari millimetriä oven aukossa ylöspäin?
Kyseessä on Swedoor, jossa on snap-in kiinnitys ovilevylle.
/Honeybun
Olen alkanut asentaa sisäovia ja minulla on muutamia kysymyksiä... Olen mitannut ja saanut ensimmäisen ovikarmiin oikeaan asentoon kaikissa suunnissa ja ripustanut oven paikoilleen. Kun oven sulkee, siihen jää pieni rako, ehkä 3-5 millimetriä ovilevyn ja karmin välille. Tämä voi aiheuttaa ongelmia, kun ilmanpaine muuttuu, esimerkiksi avataan ikkuna ja tuulee paljon, niin ovi voi hakata karmia vasten, vaikka se on suljettu. Miten estää tämä sisäoven asennuksessa? En halua laittaa kumilistaa ympäriinsä, koska ovet ovat auki suurimman osan päivästä (lapset voivat repiä niitä). Koska nämä ovat makuuhuoneen ovia, ne suljetaan illalla. Uskon, että tämä ääni voi olla melko häiritsevä. En ole huomannut tätä vielä, mutta olen asentanut vasta ensimmäisen oven ja haluan estää tämän jatkossa. Ensimmäinen ovi, jonka asensin, menee vaatehuoneeseen, jossa ovi on suljettuna suurimman osan päivästä, joten sinne voin laittaa kumilistan.
Onko olemassa sääntöjä siitä, miten vessan ovi tulisi asentaa? Tulisi sen avautua kylpyhuoneeseen vai olohuoneeseen päin? Meillä on portaat juuri vessan oven vieressä, ja ulospäin avautuminen voisi johtaa siihen, että joku päätyisi portaikkoon liian voimakkaasti ovea avatessaan.
Yksi seinä on 26 mm leveämpi kuin ovikarmi; onko olemassa erityislistaa, jota voi käyttää tilan peittämiseen ennen kuin asettaa ovilistan?
Asennetaanko ovi suoraan parkettilattiaa vasten vai pari millimetriä oven aukossa ylöspäin?
Kyseessä on Swedoor, jossa on snap-in kiinnitys ovilevylle.
/Honeybun
Jäsen
· Västragötaland
· 870 viestiä
Laitoin sellaisia läpinäkyviä silikonitumppeja, joita käytetään keittiön kaapinovissa ja vaatekaapeissa äänenvaimentimina. Yksi ylös ja yksi alas, tulee sopiva "jännitys" ja lisäksi se ei pidä niin paljon ääntä, kun lapset paiskaavat oven kiinni.
Hm, saranat säätämällä ei kai auttaisi oven klappiin? Se on kai lukon vastakappaleen säätämistä, kuten sanottu aiemmin, tai sitten jonkinlaisia "kumitulppia", joita myös mainittiin aikaisemmin. Pidän ideasta silikonitulppien kanssa, taidan hankkia pari itsekin.
#Havsutsikt, mistä ostit omasi?
#Havsutsikt, mistä ostit omasi?
Jäsen
· Västragötaland
· 870 viestiä
Minulla oli muutama ylimääräinen keittiöasennuksesta, mutta huomasin, että niitä on K-raudassa. Muuten Ikean osasto ruuvien ja kiinnikkeiden täydennykseen. Istuvat kortilla, niitä on eri kokoja.
Ja erikoisliesi, jota tarvitset, on mielestäni nimeltään klackfoder. Se on lista, jossa on 13 mm klack, joka asettuu ovikarmin vasten. On parempi käyttää sellaista kuin laittaa tavallinen lista+ 13/26 mm lista, koska ovi+karmi liikkuvat hieman avattaessa ja suljettaessa, ja kittauksen on vaikea pysyä kiinni.
Eikö wc-ovien pitäisi aina olla asennettuna ulospäin? Mielestäni pienissä tiloissa, kuten kylpyhuoneissa ja vaatehuoneissa, ovet pitäisi olla ulospäin avautuvia. Ehkä enemmän suosituksia kuin sääntöjä. Jos sinulla on iso kylpyhuone, asialla ei ehkä ole väliä. Pienessä huoneessa on vaikeaa avata ovea sisäänpäin, mielestäni se tuntuu melko epäkäytännölliseltä avata se sisäänpäin. Mutta makuasia. Onnea matkaan!Honeybun sanoi:Hei,
Onko olemassa sääntöjä, miten wc-oven pitäisi olla asennettuna? Pitäisikö sen avautua sisäänpäin kylpyhuoneeseen vai ulos olohuoneeseen? Meillä on portaat aivan wc-oven vieressä, ja ulospäin avautuminen voisi aiheuttaa, että joku voisi päätyä portaisiin, jos ovea avataan liian voimakkaasti.
/Honeybun
Jäsen
· Västragötaland
· 870 viestiä
Onko olemassa sääntöjä siitä, miten WC:n ovi tulee asentaa? Pitäisikö sen avautua sisäänpäin kylpyhuoneeseen vai ulos olohuoneeseen? Meillä on portaat aivan WC:n oven vieressä ja ulospäin avautuminen voi johtaa siihen, että joku joutuu portaisiin, jos ovea avataan liian voimakkaasti.
Kyllä, mutta kyse on pääasiassa kynnyksestä, jotta saadaan korkea reuna, johon lattian vedeneristys voi nousta. Ovi asennetaan useimmiten avautumaan ulospäin WC-tiloissa ym. Silloin kynnys on korkeimmillaan huoneen sisällä.
Kyllä, mutta kyse on pääasiassa kynnyksestä, jotta saadaan korkea reuna, johon lattian vedeneristys voi nousta. Ovi asennetaan useimmiten avautumaan ulospäin WC-tiloissa ym. Silloin kynnys on korkeimmillaan huoneen sisällä.
Saranamurtajat eivät toimi moderneilla sisäovilla.
Karmilista ei riitä, kun ero on 26mm, täytyy lisätä 26mm karmi päälle.
Laitan pätkiä tiivistyslistasta sisäoviini, yleensä 3 kpl riittää.
Oveni liikkuvat hiljaa ja hienosti, ei mitään kolinaa täällä !!
Karmilista ei riitä, kun ero on 26mm, täytyy lisätä 26mm karmi päälle.
Laitan pätkiä tiivistyslistasta sisäoviini, yleensä 3 kpl riittää.
Oveni liikkuvat hiljaa ja hienosti, ei mitään kolinaa täällä !!
se onnistuu. mutta täytyy olla varovainen.
mielestäni sinun pitäisi laittaa lista koko matkan. tyyliin dammlista.
tulee ruma listan pätkien kanssa. tai kumiplugit
lukon kilpeen niin voit säätää niin ettei se pidä niin paljon ääntä kun se on kiinni(ikään kuin lukitsee oven).
mielestäni sinun pitäisi laittaa lista koko matkan. tyyliin dammlista.
tulee ruma listan pätkien kanssa. tai kumiplugit
lukon kilpeen niin voit säätää niin ettei se pidä niin paljon ääntä kun se on kiinni(ikään kuin lukitsee oven).
Klikkaa tästä vastataksesi