8 144 lukukertaa ·
3 vastausta
8k lukukertaa
3 vastausta
Rakentaminen harjakaton alas?
Aion rakentaa alas puolet katosta tekniikkahuoneessa ja kodinhoitohuoneessa (piilotettujen ilmanvaihtoputkien ym. vetojen vuoksi) ja en saa päähäni, kuinka rungotan sen sujuvasti. Olen asentanut harvasta paneelista koostuvan köysirastanza koko vinokaton pituiseksi eristyksen vuoksi, kiinnitettynä kertopuupalkeilla k/k 1200. Alaslasketun katon suora osa kohtaa kantavan sisäseinän (120x45). Olen piirtänyt viivan valokuvaan noin siihen kohtaan, johon katon pitäisi tulla, suoran osan mitta on noin 170 cm. Katto päällystetään kipsilevyllä.
Osaisiko joku yksinkertaisesti selittää, kuinka ratkaisen rungon pystyttämisen tähän?
Kiitos etukäteen!
/Macke
Osaisiko joku yksinkertaisesti selittää, kuinka ratkaisen rungon pystyttämisen tähän?
Kiitos etukäteen!
/Macke
En aio kutsua itseäni ammattilaiseksi ollenkaan, mutta hankkisin itselleni levyn, jonka voi kiinnittää alla olevaan naulalettiin. Levy taivutetaan sitten oikeaan kulmaan ja kiinnitetään kipsilevyjen ulkoreunaan (sekä taso- että vinokaton). Tämä antaa vakaan sauman siellä. Tasakatolla ripustaisin sopivan palkin esim. 45X70 kohtisuoraan kattoristikoita vasten. Hyviä kiinnikkeitä on saatavilla, jotta se pysyy pystysuorassa. Sitten kiinnitetään vain lisää 45X70 tämän palkin ja seinän väliin.
"Vain" sovittaa rungon korkeus niin, että se ja harvalauta ovat samalla korkeudella kuin kiinnityslevy
"Vain" sovittaa rungon korkeus niin, että se ja harvalauta ovat samalla korkeudella kuin kiinnityslevy
Jäsen
· Västragötaland
· 870 viestiä
Rakensimme ilmanvaihtomme neliön muotoisena laatikkona seinää vasten ylhäällä terävässä kulmassa, se on varmaan yleisin tapa tämän tyyppiselle asennukselle. Luulen, että sinulla voi olla vaikeuksia saada katto hyväksi, sillä se voi helposti halkeilla saumassa.
Klikkaa tästä vastataksesi