Meillä on aita, jossa on hieman yli 4 metrin aukko, johon ajattelimme laittaa portin. Mieluiten haluaisimme sekä isomman kaksiosaisen portin autolle että pienen, jota käytetään pyörällä tai vain kävellen. Ehdotus on tällainen: Jos lasketaan 100x100-tolpilla: tolppa, 3 m autoportti, tolppa, 70 cm portti, tolppa. Olen seisonut siinä iät ja ajat miettien, toimiiko se vai ovatko portit liian kapeita. Sisäänkäynti on kohtisuorassa katua vastaan, joten tietyssä määrin on käännyttävä sisäänkäynnille. Olen testannut tilannetta väliaikaisella tolpassa ja se toimii juuri ja juuri, mutta tunnen silti vähän epävarmuutta.

Joten kysymykseni: Tietääkö kukaan, mitä leveyttä "tavallisilla" autopoortilla yleensä on tai onko kenelläkään kokemusta melko kapeasta portista, johon käännytään, ja miten se toimii?

Minulla on kaksoisportti, jossa normaalisti avataan toinen puoli ajaa sisään autolla. Portin aukko on cd 2,4m, mutta tällöin portti on 45° kulmassa katua kohti, joten ei tarvitse kääntyä sisäänkäynnissä. Sisään ajaa ilman ongelmaa, mutta en haluaisi sen olevan kapeampi. Huomioi myös, että saranat ja lukot vievät osan leveydestä. Lisäksi ne työntyvät ulos ja voivat naarmuttaa maalia.

Harkitse kääntösäteitä ja sellaisia asioita. Jos aiot mennä sisään autolla ja vaunulla, tarvitaan hieman enemmän tilaa, jos täytyy kääntyä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.