Aion muuttaa 1 1/2 -kerroksiseen tiilitaloon, jossa on kellari 70-luvulta, ja mietin nyt, kuinka voisin uudistaa osan kellarista uudella rappauksella, mutta olen todella aloittelija tässä asiassa. Miten tiedän, mitä rappausmateriaalia minun pitäisi käyttää?

Nostan tämän ketjun, koska olen myös kiinnostunut vastauksesta. Minulla on kellari vuodelta -43, jossa on betoniharkkomuurit. Maan kosteus on noussut seiniin niin, että maali ja rappaus ovat irronneet monista paikoista (edellinen omistaja on valitettavasti maalannut seinän läpäisemättömällä lateksimaalilla...).

Nyt haluan tehdä uudelleen ja oikein. Olen jo tehnyt uuden salaojituksen ja laittanut maanpäällisen eristyksen seinien ulkopuolelle, mutta oletan, että kosteutta nousee edelleen jonkin verran muurien ja lattian alta. Haluan rapata seinien alaosan puolimetriä (sisällä kellarissa siis) ja maalata sitten hengittävällä silikaattipohjaisella maalilla, mutta mitä rappausta kannattaa kysyä? En nimittäin odota, että K-Rauta tai Bauhausin myyjillä on tarkkaa tietoa, vaan he saattavat yrittää tyrkyttää minulle sellaista rappausta, joka osoittautuu vääräksi. Valmistaja/Nimi jos mahdollista, kiitos!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.