3 224 lukukertaa ·
28 vastausta
3k lukukertaa
28 vastausta
miksi en voi tehdä kellaria?
Kun olen aiemmin esittänyt unelmaa kellarihuoneen tekemisestä kotiteatteriksi, te olette kehottaneet jättämään nämä ajatukset, mutta en koskaan ymmärtänyt miksi. Kuulin kuitenkin, että naapuri oli kaivanut talonsa alle, joka on toki huomattavasti vanhempaa ja vakaampaa tyyppiä, mutta kuitenkin.
Se on vähän ärsyttävää, kun minulla on jo 2 metriä korkea tyhjyys talon alla, jos kaivan vielä 50 cm, voisin melkein saada huoneen kasaan? Kaatuuko talo todella vain siksi?

Se on vähän ärsyttävää, kun minulla on jo 2 metriä korkea tyhjyys talon alla, jos kaivan vielä 50 cm, voisin melkein saada huoneen kasaan? Kaatuuko talo todella vain siksi?

Valat vain jotain, jota seinät voivat seistä, ja joka on hieman kaivauksen alapuolella, niin se ei varmaankaan ole ongelma. Sinun täytyy varmaan kaivaa, valaa ja muurata vaiheittain nykyisten seiniesi alla. Jotta saisit tarkempia ohjeita, kannattaa keskustella jonkun asiantuntevan kanssa.
Jäsen
· Norrbotten
· 3 390 viestiä
Kaikki on ratkaistavissa, ainoastaan matka sinne on hieman eri pituinen. Itse kaipaan isoa kellaria talossani, joten olen varmaankin vain kateellinen.
Varmaankin se on ratkaistavissa, se mitä mietin spontaanisti, on että sinun täytyy työskennellä melkoisesti äänieristyksen/resoanssitoimenpiteiden kanssa jotta voit soittaa kovaa siellä sisällä. Lisäksi pitkä ja kapea huone ei ole optimaalinen kotiteatterille, pikemminkin hieman leveämpi kuin pitkä. Mutta kuka ei haluaisi oikeaa omistautunutta kotiteatterihuonetta.
Varmaankin se on ratkaistavissa, se mitä mietin spontaanisti, on että sinun täytyy työskennellä melkoisesti äänieristyksen/resoanssitoimenpiteiden kanssa jotta voit soittaa kovaa siellä sisällä. Lisäksi pitkä ja kapea huone ei ole optimaalinen kotiteatterille, pikemminkin hieman leveämpi kuin pitkä. Mutta kuka ei haluaisi oikeaa omistautunutta kotiteatterihuonetta.
Voihan istua pitkä sivu edessänorrbottenstorpet sanoi:
Joo, tai sitten voisin pitää sen yläkerrassa, mutta hiton portaikko on niin typerästi sijoitettu... äh..
No, kuten sanottu, pitää kaivaa vähän alaspäin.byggare henke sanoi:
Hieman kotoa näin keväällä vanhemman talon, jossa kellarin läpi oli tehty reikä ja laitettu iso HEA-palkki paikoilleen. Mietin, mitä he aikoivat tehdä. Nyt olen nähnyt, että he ovat purkaneet osan kellarista, jossa palkki on, muuraaneet uudet seinät ja valaneet uuden lattian, ja näyttäisi, että he etenevät vaiheittain. Näyttää siis siltä, että he korvaavat koko kellarin osissa.
Totta kai, kaikki on mahdollista, mutta tekisikö sen itse? En minä, luulisin, ja paikan päällä näyttää myös olevan ammattilaisia työssä. Ajattelen samaa, kun näen sinun projektisi - toki se on mahdollista, mutta onko se tee-se-itse-projekti? Joillekin ehkä...
Sinun on jatkettava perusmuureja alaspäin, kaivettava ja valettava ja muurattava vaiheittain, kuten Gnilrub sanoo. Kuinka paljon kerrallaan voit tehdä ja miten se tulisi tehdä, sinun on varmasti saatava asiantuntijaohjeita... Kun se on valmis (tai melkein valmis, voi olla käytännöllistä pitää osa auki, jotta romu voidaan kuljettaa pois) kaiva pohja. Mahdollisesti on joitakin vesi- ja viemäröintijärjestelmiä, jotka täytyy siirtää tai kaivaa syvemmälle. Sitten laitetaan sepeli, eristetään, vedetään lämpö ja valetaan betonilaatta. Ulkoinen salaojitus on todennäköisesti vaihdettava syvemmälle, ja samalla on hyvä eristää ulkopuolelta. Sitten jää vain sisustus! (Joo joo, ja vähän sähköjuttuja myös.)
Jos verrataan tavallisiin "kellariprojekteihin" (en ole itse tehnyt sellaista, mutta monet, jotka ovat tehneet sen, tuntuvat ajattelevan, että se on työläin osa), tämä kuulostaa siltä kertaa kaksi, kun ajatellaan perusmuureja. Mutta tietenkin se on mahdollista, se on vain valtavasti työtä (jotain ei aivan yksinkertaista) eikä varmaan halpaakaan.
Ei siksi, että olisi negatiivinen, vaan realistinen. Mutta onhan se siistiä, jos onnistuisit siinä.
Totta kai, kaikki on mahdollista, mutta tekisikö sen itse? En minä, luulisin, ja paikan päällä näyttää myös olevan ammattilaisia työssä. Ajattelen samaa, kun näen sinun projektisi - toki se on mahdollista, mutta onko se tee-se-itse-projekti? Joillekin ehkä...
Sinun on jatkettava perusmuureja alaspäin, kaivettava ja valettava ja muurattava vaiheittain, kuten Gnilrub sanoo. Kuinka paljon kerrallaan voit tehdä ja miten se tulisi tehdä, sinun on varmasti saatava asiantuntijaohjeita... Kun se on valmis (tai melkein valmis, voi olla käytännöllistä pitää osa auki, jotta romu voidaan kuljettaa pois) kaiva pohja. Mahdollisesti on joitakin vesi- ja viemäröintijärjestelmiä, jotka täytyy siirtää tai kaivaa syvemmälle. Sitten laitetaan sepeli, eristetään, vedetään lämpö ja valetaan betonilaatta. Ulkoinen salaojitus on todennäköisesti vaihdettava syvemmälle, ja samalla on hyvä eristää ulkopuolelta. Sitten jää vain sisustus! (Joo joo, ja vähän sähköjuttuja myös.)
Jos verrataan tavallisiin "kellariprojekteihin" (en ole itse tehnyt sellaista, mutta monet, jotka ovat tehneet sen, tuntuvat ajattelevan, että se on työläin osa), tämä kuulostaa siltä kertaa kaksi, kun ajatellaan perusmuureja. Mutta tietenkin se on mahdollista, se on vain valtavasti työtä (jotain ei aivan yksinkertaista) eikä varmaan halpaakaan.
Ei siksi, että olisi negatiivinen, vaan realistinen. Mutta onhan se siistiä, jos onnistuisit siinä.
Paljon työtä. Lisäksi on tärkeää tehdä oikein ja ottaa huomioon maaperäolosuhteet. Onko maaperä vakaa ja pysyykö se paikoillaan kaivettaessa, vai tuleeko se sortumaan? Tässä linkki, johonkin, joka on jaksanut tehdä sen mitä ajattelet: http://www.james-lotta.se/utgravn_kallare.htm Onnea matkaan!
Mitä sanoo kunnan kaupunkisuunnitelma? Saatko rakennusluvan kellarille? Kallista palauttaa jälkikäteen.
Siitä tulee kallis laiton rakennus. Nyt ei ole kellaria, ja silloin muutat rakennusta merkittävästi. Lisäksi voi olla, että kunnan viemäri ei sijaitse tarpeeksi syvällä, jotta se voisi liittää uuden kellarin lattiakaivoihin.