4 389 lukukertaa ·
29 vastausta
4k lukukertaa
29 vastausta
En saa seinää alas moottorisahalla - apua!
Aion purkaa muutamia seiniä uudessa talossa. Illalla sanoin miehelle, että hän huolehtisi lapsista, jotta voisin lähteä ja aloittaa. Koska seinät ovat hirsi-/lauta-seiniä, ajattelin, että moottorisaha voisi toimia....
No, kuinka väärässä olinkaan! Kokeilin sekä sähkö- että tavallisella sahalla, se oli kuin ajaisi teriä kallioon. Tai ainakin melkein. Yksi pieni naarmu lautaankin tuli. Tajusin heti, että tämä ei tule toimimaan.
Mitä tehdä?
Tiikerisaha?!
Menin kotiin takaisin ja etsin varastosta ja löysin jotakin, joka on nimeltään Milwaukee Sawzall ja painaa lyijyä! Onko joku sitä mieltä, että se voisi pärjätä seinille? En ole koskaan käyttänyt tiikerisahaa aikaisemmin, joten kaikki käyttöohjeet olisivat tervetulleita! Mistä muuten tiedän, että terä on tarkoitettu puulle?
Jollakulla muulla ideoita, kuinka saan seinät alas? Älkää sanoko sorkkarauta, olen kokeillut sitä, ja dynamiittia en halua testata.
Liitetään pieni kuva sitkeästä seinästä!
No, kuinka väärässä olinkaan! Kokeilin sekä sähkö- että tavallisella sahalla, se oli kuin ajaisi teriä kallioon. Tai ainakin melkein. Yksi pieni naarmu lautaankin tuli. Tajusin heti, että tämä ei tule toimimaan.
Mitä tehdä?
Jollakulla muulla ideoita, kuinka saan seinät alas? Älkää sanoko sorkkarauta, olen kokeillut sitä, ja dynamiittia en halua testata.
Liitetään pieni kuva sitkeästä seinästä!
Nix, olen teroittanut kaikki ketjut viime päivinä....
Ah, ehkä luulit, että käytin pyörösahaa.... Se oli kyllä idea!
Toivottavasti olet varma siitä, että se ei ole kantava seinä, sillä sehän on yleensä ensimmäinen askel huolestua, jos saha `Nyper´.
Olen täysin varma, olen pyytänyt rakennusmestarin paikalle KAKSI kertaa varmistaakseni, että ne eivät ole kantavia.
Jos moottorisaha ei toimi lainkaan, niin tuskin tiikerikään onnistuu, mutta en oikein ymmärrä, miten moottorisaha ei voi toimia? Teräspontti puun sijaan kke? hehe
Aika turvautua väkivaltaan sitten sorkkarauta ja leka 
Tossegubben: en ymmärrä sitä. Ehkä olin liian pelkuri? Ajattelin sekä mahdollisia heittoja että kipinöitä, kun testasin, joten olin hieman varovainen. Mutta löysin aikamoisen oksanreiän aloituskohdassa, mutta vaikka painoin, se eteni äärettömän hitaasti... Ehkä seinän kaatamiseen vie viikko...
Ajattelin, että tiikerisaha sopisi toisaalta sisään oksanreikään ja olisi toisaalta hieman turvallisempi käyttää... En aio seisoa minkään tikkailla ja keinua moottorisahan kanssa nyt, kun tiedän kuinka kamalaa se oli!
Ajattelin, että tiikerisaha sopisi toisaalta sisään oksanreikään ja olisi toisaalta hieman turvallisempi käyttää... En aio seisoa minkään tikkailla ja keinua moottorisahan kanssa nyt, kun tiedän kuinka kamalaa se oli!
Katsoin, kun puuseppä teki tämän pyörösahalla, jossa oli melko tylsä terä (hän ei halunnut uhrata uusia hienoja teriä mahdollisille nauloille ja sähköjohtimille). Hänelle meni aivan loistavasti, kun hän purki seinän!
Hermansson82: Unohda se juttu sorkkaraudan kanssa! Sain irrotettua 3 lautaa sorkkaraudan avulla viikonloppuna ja tein töitä kuin päihtynyt mäyrä. Olin melkein rampa illalla. Ja voin lisätä, että minulla on runsaasti painoa/voimaa/lihasvoimaa... joten siitä ei puutu.
Täytyykö vanhojen 30-luvun talojen olla niin pirun hyvin rakennettuja?!
Täytyykö vanhojen 30-luvun talojen olla niin pirun hyvin rakennettuja?!
No niin, ulos varastoon etsimään cirkelsågia sitten....
Ja sitä ei voi sahata puuta siis ylhäältä alas saa vain reiän joten se menee varmaan helpommin sitten onnea 
Sen täytyy onnistua tigersågilla!!! Mutta toki, se olisi onnistunut även med motorsåg jos et olisi arkailemassa, uskoisin.
Mutta omalla kohdallani tigersåg tuntuu turvallisemmalta. Onhan suurempi riski vahingoittaa itseään med motorsåg.
Vinkki seinän läpi menemiseen, jos ei ole kvisthål aloittaa tai poraa reiän, on laittaa saha seinän suuntaisesti ja sitten käynnistää laite ja työntää kärki varovasti seinään, joka yleensä antaa periksi.
Puulle tarkoitetussa terässä on isommat ja harvemmat hampaat kuin metalliterässä. Sitten on myös teriä, jotka selviävät puusta, mutta myös yhdestä ja toisesta naulasta, mikä on hyvä, kun työskentelee seinissä.
Mutta omalla kohdallani tigersåg tuntuu turvallisemmalta. Onhan suurempi riski vahingoittaa itseään med motorsåg.
Vinkki seinän läpi menemiseen, jos ei ole kvisthål aloittaa tai poraa reiän, on laittaa saha seinän suuntaisesti ja sitten käynnistää laite ja työntää kärki varovasti seinään, joka yleensä antaa periksi.
Puulle tarkoitetussa terässä on isommat ja harvemmat hampaat kuin metalliterässä. Sitten on myös teriä, jotka selviävät puusta, mutta myös yhdestä ja toisesta naulasta, mikä on hyvä, kun työskentelee seinissä.