3 257 lukukertaa ·
10 vastausta
3k lukukertaa
10 vastausta
Rakentaa lisäkerros asunnossa.
hei,
minulla on kaksi huonetta (noin 30 neliömetriä) ilman kantavaa seinää välissä ja 3,70 metriä korkea katto. Harkitsen rakentaa toisen kerroksen esimerkiksi ullakon/parven. Huoneet ovat noin 2,5 metriä leveitä.
Onko joku tehnyt jotain samankaltaista?
Miten se tehdään parhaiten? (Mitä huonekorkeutta kummallekin kerrokselle ehdotatte?)
Mikä voisi olla suunnilleen kustannus?
Minkä tyyppisiä portaita minun pitäisi valita?
Vinkkejä halvoista ja hyvistä käsityöläisistä Tukholmassa, jotka ovat hyviä tällaisissa asioissa.
Kiitos paljon kaikista neuvoista!
/Kalle
minulla on kaksi huonetta (noin 30 neliömetriä) ilman kantavaa seinää välissä ja 3,70 metriä korkea katto. Harkitsen rakentaa toisen kerroksen esimerkiksi ullakon/parven. Huoneet ovat noin 2,5 metriä leveitä.
Onko joku tehnyt jotain samankaltaista?
Miten se tehdään parhaiten? (Mitä huonekorkeutta kummallekin kerrokselle ehdotatte?)
Mikä voisi olla suunnilleen kustannus?
Minkä tyyppisiä portaita minun pitäisi valita?
Vinkkejä halvoista ja hyvistä käsityöläisistä Tukholmassa, jotka ovat hyviä tällaisissa asioissa.
Kiitos paljon kaikista neuvoista!
/Kalle
Hei
En usko, että sinun pitäisi rakentaa alle 2.40. Jopa sillä huonekorkeudella huone tulee tuntumaan ahtaalta. Se tuntuu hieman tiukalta, jos aiot puristaa kaksi kerrosta 3.70:lle. Muista, että kerrosten välinen lattia vie myös jonkin verran tilaa.
En usko, että sinun pitäisi rakentaa alle 2.40. Jopa sillä huonekorkeudella huone tulee tuntumaan ahtaalta. Se tuntuu hieman tiukalta, jos aiot puristaa kaksi kerrosta 3.70:lle. Muista, että kerrosten välinen lattia vie myös jonkin verran tilaa.
Jos aiot saada 2,40 katon korkeudeksi alhaalla, niin ylhäällä ei tule olemaan enempää kuin hieman yli metrin. Jotta voisit sijoittaa kirjoituspöydän ylös, vaatii se vähintään 1,50 katon korkeutta, jos voit hyväksyä puoliksi kontaten menemisen ja silloin saat vain 3,70-1,50-0,15= 2,05m katon korkeudeksi alhaalla. Mutta toki, jos voit elää sen kanssa niin...
Mielestäni 2,05m alhaalla + että täytyy kontata kirjoituspöydän luokse tekee siitä, ettei se ole sen arvoista.
Mielestäni 2,05m alhaalla + että täytyy kontata kirjoituspöydän luokse tekee siitä, ettei se ole sen arvoista.
Klikkaa tästä vastataksesi