4 389 lukukertaa ·
29 vastausta
4k lukukertaa
29 vastausta
En saa seinää alas moottorisahalla - apua!
Ei, sillä terällä joudut viilaamaan seinää koko yön 
Stooora hampaat niiden pitäisi olla, tyyppiä kaksinkertaisen suuret ja harvat kuin sahalaitaisessa sahassa suunnilleen..
Stooora hampaat niiden pitäisi olla, tyyppiä kaksinkertaisen suuret ja harvat kuin sahalaitaisessa sahassa suunnilleen..
Olen skeptinen siitä, että moottorisaha ei toimisi.
Se näyttää kuuselta (tai männiltä?) ja vaikka se on kuiva ja tiheäsyinen, hyvin teroitettu moottorisaha ei pitäisi olla ongelmaa sahata sen läpi.
Teroita saha, ehdotan että joku teroittaisi sen koneella ja sitten voit ylläpitää terävyyttä itse.
On ok teroittaa saha jokaisen tankkauksen yhteydessä ja tehdä huolellisempi teroitus sahauksen jälkeen.
T. ATW
Ps Huomasin, että olet teroittanut sahan äskettäin, mutta tarvitaan vain yksi naula, jotta se tylsistyy Ds
PPs Joskus voi olla tarpeen teroittaa niitä piikkejä hampaiden välissä, mutta niiden kanssa kannattaa olla varovainen, koska saha muuttuu aggressiiviseksi, jos teroittaa liikaa DDs
Se näyttää kuuselta (tai männiltä?) ja vaikka se on kuiva ja tiheäsyinen, hyvin teroitettu moottorisaha ei pitäisi olla ongelmaa sahata sen läpi.
Teroita saha, ehdotan että joku teroittaisi sen koneella ja sitten voit ylläpitää terävyyttä itse.
On ok teroittaa saha jokaisen tankkauksen yhteydessä ja tehdä huolellisempi teroitus sahauksen jälkeen.
T. ATW
Ps Huomasin, että olet teroittanut sahan äskettäin, mutta tarvitaan vain yksi naula, jotta se tylsistyy Ds
PPs Joskus voi olla tarpeen teroittaa niitä piikkejä hampaiden välissä, mutta niiden kanssa kannattaa olla varovainen, koska saha muuttuu aggressiiviseksi, jos teroittaa liikaa DDs
Viimeksi muokattu:
Olin ehkä liian pelkuriArneTW sanoi:
Mutta huomenna aion testata pyörösahalla ja tiikerisahalla uusilla terillä. Toivottavasti saan seinän alas!
Se toimii kaikkien tässä ketjussa mainittujen työkalujen kanssa. Mielestäni kuitenkin kuulostaa siltä, että FruFridell ei käsittele näitä työkaluja päivittäin, ja silloin moottorisaha on viimeinen vaihtoehto. On erittäin helppoa satuttaa itsensä sahatessa tällä tavalla, jos ei ole tottunut.
Pistosaha pitkällä terällä, pistolaha oikealla terällä, pyörösaha toimivat kaikki hyvin ja ovat suhteellisen helppoja käyttää turvallisesti.
Jos FruFridell on kasvanut metsässä kaataen mäntyjä ja kuusia, hänellä on anteeksiantoa ja hän voi yrittää uudestaan moottorisahan kanssa.....
Onhan se kuitenkin nopein tapa.....
Pistosaha pitkällä terällä, pistolaha oikealla terällä, pyörösaha toimivat kaikki hyvin ja ovat suhteellisen helppoja käyttää turvallisesti.
Jos FruFridell on kasvanut metsässä kaataen mäntyjä ja kuusia, hänellä on anteeksiantoa ja hän voi yrittää uudestaan moottorisahan kanssa.....
Oletko aivan varma, ettei se ole kantava seinä, niin käytä tiigersahaa.frufridell sanoi:Aikomus on purkaa muutama seinä uudessa talossamme. Illalla sanoin ukolle, että huolehtisi lapsista niin voisin lähteä ja aloittaa. Koska seinät ovat hirsi-/lautaseiniä, ajattelin että moottorisahan kanssa niiden pitäisi onnistua...
No johan oli erehdys! Kokeilin sekä sähkösahaa että tavallista, oli kuin olisin ajanut miekkaa vuoreen. Tai, no melkein ainakin. Yksi pieni naarmu lautoihin tuli. Ymmärsin heti, että tämä ei tule toimimaan.
Mitä tehdä?Tiigersaha?!
Palasin kotiin ja kävin läpi varaston ja löysin ngt, jonka nimi on Milwaukee Sawzall ja joka painaa lyijyä! Uskooko kukaan, että se voisi selvitä seinistä? En ole koskaan ennen käyttänyt tiigersahaa, kaikki käyttööhjeet olisivat tervetulleita! Mistä muuten tiedän, että terä on tarkoitettu puulle?
Onko kenelläkään toista ideaa, miten saada seinät alas? Älä sano sorkkarauta, sillä olen kokeillut sitä, ja dynamiittia en halua kokeilla.
Liitän pienen kuvan kestävistä seinistä!
Milwaukee on mielestäni paras saha, mutta sinulla täytyy olla uudet ja oikeat terät. Sinun tapauksessasi yhden seinän kanssa riittävät muutamat halpaterät.
Välttäkää juuttunutta pyörösahaa savuttavalla moottorilla.
Katkaise yksi lauta kerrallaan, suunnilleen keskeltä, ja revi se sitten irti voimakkaalla sorkkaraudalla, jos sinulla on. Sitten seuraava ja seuraava ja seuraava ja sitten yksi olut, kun olet valmis
Vanhat lautaseinät ovat joskus vähän hankalia, mutta ne tulevat alas. Olen purkanut useita.
MathiasS sanoi:Jag tycker dock att det låter som att FruFridell inte hanterar dessa verktyg dagligen och då är motorsågen det sista man försöker med. Det är väldigt lätt att göra illa sig när man sågar på detta sätt, om man är ovan.
Om FruFridell är uppvuxen i skogen fällandes tall och gran får hon ursäkta och ta nya tag med motorsågen.....Det är ju ändå det snabbaste sättet.....
Jo, jag är faktiskt uppvuxen i "skogen", dock hanterar jag inte motorsågar mer än någon gång i veckan....och då endast för "enklare" uppdrag, typ fällning/kapning. Skulle inte på något sätt vilja kalla mig expert dock. Tigersåg däremot har jag aldrig använt, cirkelsåg endast på vågräta föremål.
....antar att jag var för feg helt enkelt.
Men nu ska jag ringa dyra butiken i byhålan bredvid och kolla om de har blad!
Återkommer antagligen ikväll med resultat...om jag inte har klantat mig ngt fruktansvärt.
YES! Nyt hitto vieköön on sahattu seiniä tigersahalla! Oli täysi ilo laittaa terä seinään. Kuin voin leikkaamista lämpimällä veitsellä!
En voinut odottaa iltaan, vaan minun oli pakko kokeilla heti, kun olin ostanut uudet terät ja kuusiokoloavaimet tuumakokoisina! Minulla oli 3-vuotias mukana, joka ei erityisemmin arvostanut, kun äiti meni hulluksi seinien kanssa. Ainakaan ennen kuin hän huomasi, että yhdessä reiässä pystyi leikkimään televisiota!
Kuten tavallista rakas foorumi, KIITOS kaikista vinkeistä ja neuvoista!
Liitän mukaan pienen kuvatodisteen, tänä iltana katoaa myös loput!
Ainoa selitys, jonka voin keksiä sille, että moottorisaha ei pystynyt leikkaamaan seinää, oli se, että yritit tehdä aukon kuitujen suuntaisesti sen sijaan, että tekisit sen poikittain kuitujen suhteen. Muistaakseni, jos aiot halkaista moottorisahalla, tarvitaan erilainen ketju.
Testasin molempia vaihtoehtoja, ja jälkikäteen voin todeta, että ehkä olin vähän arka. Jos olisin ottanut reilusti, olisi se ehkä onnistunut....joflopp sanoi:
Kaarna puolestaan ei pitänyt puukkosahasta, mutta moottorisaha leikkasi ne loistavasti!
Klikkaa tästä vastataksesi