Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
jomany: Ei hätää. Minua alkaa nukuttaa ennen kuin menee pieleen. Päädyn helposti sohvalle silloin. :-) ///j
titanium: Virhe, jonka teit, on se, että et asettanut höyrysulkua suoraan paikalleen. Kuten tilanne nyt on, kostea sisäilma tiivistyy tuulensuojaan. Ongelma, joka voi helposti ilmaantua, jos rakentaa kylmänä vuodenaikana. Ota eriste alas siltä osin kuin voit ja levitä se lattialle. Käytä rakennuslämmittimiä aivan kuten teet, kunnes tuulensuoja on kuiva. Iske sitten eriste takaisin paikalleen ja
Johan Gunverth: [Sitaatti="Patrik999, post: 973942"]sotaren har redan godkänt den[/QUOTE] Sotaren lähettää kopion hyväksynnästä Statsbyggnadskontoretille, joten on aika turhaa laittaa päätä pensaaseen.
BillyBragg: Ne eivät ole koko seinä, joka minun oli pakko poistaa, joten se on samat mitat kuin se oli aiemmin.. 12mm paksu... En muista tarkkoja mittoja koolauksista, mutta noin 40-50 cm se oli.. En usko, että se on spånskivan, se tuntui ainakin vankalta :)
Foffen: liimata lattialista parkettiin onkin toinen vaihtoehto, siitä kerrotaan vähän tällä sivulla: http://www.did.se/ccbygg/default.asp?meny=artiklar&avdelning=&article=448&kat=107
yens: Juuri lateksisauma on yksi harvoista asioista, joita olen ostanut Byggmaxista enkä ollut tyytyväinen. Jos verrataan Hornbachin 9 kr maksavaan, Hornbachin on unelma työstää. Sitä voin myös suositella...
raveper: Pölkyt ja hiekkapaperi. Menee nopeammin kuin luulee.
Skier12345: Marginaalinen ero seinän lämpötilassa, jos asennat sinne kipsilevyn.
ih624: hitsata kiinni levystä tehdyn korvan, porata siihen reikä, ruuvata
Andersm74: Se on liitetty ja valmis, mutta ei tule mukana, kun painan "lähetä vastaus". Miksi?
gnizz: On sellainen musta muovista valmistettu kaiderakenne, joka johtaa yläkertaan, ja nyt portaikko on tarkoitus remontoida. Ongelma on, että kiinnityslaatta, johon kaide päättyy seinään, puuttuu toisesta päästä, sillä se päättyi aiemmin ikkunalistaan, jota ei enää ole. Siksi tarvitsen uuden sellaisen, putken halkaisija on 40 mm. Tietääkö kukaan, mistä tällaisen osan voi löytää?
Mats: miettisin jotain niin yksinkertaista kuin sopivankokoista kumiletku/naru, jonka voi painaa rakoon sen sijaan
Gladh: Jos katossa ja seinissä on ihan tavalliset kipsilevyt ja et halua muita kattolistoja, on helpointa asentaa ensin kipsilevyt kattoon ja sitten nostaa seinäkipsilevy kattoon vasten. Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että katto ei usein ole tarkalleen yhtä pitkä kuin kipsilevy, ja jos näin on, se täytyy leikata tai käyttää useampia levyjä, jolloin jää pieni rako seinän ja
hokanp: Silloin on parempi käyttää VKR 100*50*6,3, joka on helpompi asentaa ja sen taipuma on 0,7 mm, mutta painaa vain 27 kg verrattuna HEA-palkkiin, jonka taipuma on 0,6 mm, mutta painaa 35 kg.
Gabbe1: Kyllä sen pitäisi toimia erinomaisesti, palkkikenkä on kyllä suositeltavaa mielestäni.
ohlgren: Jätin muovin väliin. Tuntuu turhalta ja hieman riskialttiilta.
gzq2dx: Meillä on paikalla rakennettu talo vuodelta 1988 - kahdessa kerroksessa rinne. Pohjakerroksessa on muurattu väliseinä, jossa on useita oviaukkoja ym. Kahden suuremman huoneen välillä on suurempi muurattu pyöreä holvi, jonka aukko on noin 1,5 m. Koska nyt muutamme pohjaratkaisua, en halua enää käyttää holvin koko leveyttä, vaan haluaisin vain standardioven aukon vasemmassa reunassa.
Peek: Yöpöllö 11, sinulla ei ole kuvaa siitä, mitä kuvailet muuratuilla kivillä?
jonathanGubbe: Hei! Etsin järjestelmää kiskoilla, jolla voi nostaa raskaan oven ylös. Olen rakentamassa äänitysstudiota ja yhteen huoneista tarvitsisin seinän, joka voidaan nostaa ylös. Minulla on 5m huonekorkeus, joten seinäosa, joka olisi 2-2,5m korkea ja noin 3m leveä, voisi nostaa suoraan ylös. Olen katsonut autotallin ovia, mutta en ole löytänyt oikein hyvää järjestelmää. Onko olemassa
Patte: Voimme unohtaa tämän, sitä kutsutaan "dörromfattning" ja olen löytänyt valkoiseksi maalatun 100mm K-rauta Brommasta.
tompa_70: Olen tehnyt tämän ja toiminut seuraavasti. Kiinnitin vp-putken kunnolla kiinnittimillä. Kostutin rappauksen muuriharjalla/suurella pensselillä. Tasoittelin kipsilaastilla/Gypsumilla ja painoin kunnolla niin, että massa meni koko putken/letkun ympärille. Kun se oli kuivunut, tasoitin koko katon (en tiedä, mitä pintakerrosta aiot käyttää oik eesti).
anaitis: Minulla on vain taulukoita staattisesti määrittelemättömille kahden tuen palkeille. Sitten on helpointa käyttää laskentaohjelmaa.
Fiero: [citat] Nostan vanha ketju. Mitkä ovat hinnat tänään per m2 sis. maali suunnilleen? Teen työn itse.
Ronaboy: Minä ja vaimoni aloitamme moduulitalon rakentamisen ryömintätilalle. Talon perustus tulee seisomaan toisella pitkällä sivulla olemassa olevalla maalla ja toisella pitkällä sivulla täytetyllä maalla (n. 2 m korkeusero). Aluksi suunnitelmana oli täyttää, tiivistää ja iloita, mutta nyt vastuullinen rakennusmestari ehdotti, että minun pitäisi laittaa betonipilarit "alkuperäiseltä"
cem77: Ehdotukseni teräsveneessä asumisesta ei tarkoittanut, että rakentaisit talosi veneen päälle vaan ennemminkin asuisit veneessä. Siitä voi tehdä melko viihtyisän ja jos siinä on pieni puulämmitteinen kamiina, voit pitää kosteuden ja kylmyyden poissa kohtuullisesti. Jos aiot toteuttaa visiollasi ehdottamasi rakennelman, on vain yksi tapa luoda perusta ja se on tehdä valettu ponttooni,
jaso: [citat] Minulle ei ole mahdollista rakentaa vakavaa rakenteita sisäpuolelta tässä vanhassa talossa. Tulisi niin uskomattoman paljon erikoisratkaisuja nykyisten palkkien ja vastaavien kanssa, jotta saisi sen huippukuntoon. Ulkoeristys on siis se ratkaisu. Seuraavaksi vuorossa on FTX-ventilaatio ja kolminkertaiset ikkunat, joten valitettavasti julkisivun eristäminen on taloudellisesti hieman
joama73: Olen ehkä vain todella hermostunut, niin sitä helposti tulee, kun on lapsia talossa, ja mitä enemmän surffaa ja etsii tietoa, sitä enemmän sekaisin menee. Luultavasti on monia asioita, jotka ovat vähintään yhtä riskialttiita päivittäin tehdyissä asioissa, mutta nämä ovat enemmän hyväksyttyjä jokapäiväisessä elämässä. Mitä yritän vakuuttaa itselleni, on se, että jos se
PerKr: aion laittaa dekoratiivikiveä savupiippuun. Valinta osui Dekora Highland Earthiin ja huomenna on tarkoitus puhdistaa saumojen ympäriltä ja alkaa kiinnittää kivet paikoilleen. Mutta ne täytyy tietenkin leikata niin, että leveys täsmää hieman paremmin ja pohdin sopivia työkaluja tähän. Minulla on kivilaatta (periaatteessa jättimäinen kulmahiomakone) autotallissa, ja se näyttää
Zombocom: Hei! aion laajentaa nykyistä varastoani noin 4 m2:n (2,2*1,9) lisäosalla autokatokseen. Kysymys kuuluu, miten tehdä perustus? Tällä hetkellä siinä on tasainen asfaltti, joten ajattelin ensin laittaa luonnonkiviä joka nurkkaan ja keskelle, vain päästäkseni ylös asfaltista. Sitten kerros öljyttyä kovalevyä, jonka päälle asetan ruoteet (kyllästetty) 95*45 cc60, sisään solumuovi,