Hei
Olemme jyrsineet urat betonikattoomme VP-letkun asentamista varten. Letku on nyt kiinnitetty ja urat täytyy täyttää.

Mitä materiaalia tulisi käyttää, jotta se tarttuu betoniin eikä putoa alas? Olemme ostaneet sementtiä, koska se on toiminut täydellisesti vastaavassa työssä seinillä. Mutta nyt painovoima tekee siitä haastavamman.

Onko joku tehnyt tämän aiemmin ja onko hyviä vinkkejä?

Olen itse käyttänyt sekä sementtipohjaista rappausta että laattojen asennukseen tarkoitettua kiinnityslaastia hyvien tulosten saavuttamiseksi (jälkimmäinen enemmänkin poimi-mitä-on-kotona kuin suunnitellusti). Joillakin merkeillä on ilmoitettu sekoitussuhde, ja jo silloin saat melko paksun koostumuksen jo pienemmällä vesimäärällä. Jos tilanne on todella vaikea, voit tietenkin käyttää vielä vähemmän vettä saadaksesi vielä pastamaisemman koostumuksen, mutta muista, että lujuus ja muut ominaisuudet muuttuvat. Jos vain pidät VP-putkia ylhäällä, sillä ei ehkä ole niin suurta merkitystä.

Huomasin kokeillessani, että on erittäin tärkeää, että VP-putki tai letku on kunnolla kiinnitetty jo ennen kuin laitat mitään laastia päälle. Muuten sen kiinnitys tulee olemaan todella tuskallista. Muista myös kostuttaa pintaa kukkasuuttimella tai käyttämällä esikäsittelyä estääksesi kaiken veden imeytymästä laastista välittömästi. Tämä on erityisen tärkeää, jos käytät vähemmän vettä kuin ohjeistettu.

// Mats

Olen tehnyt tämän ja toiminut seuraavasti. Kiinnitin vp-putken kunnolla kiinnittimillä. Kostutin rappauksen muuriharjalla/suurella pensselillä. Tasoittelin kipsilaastilla/Gypsumilla ja painoin kunnolla niin, että massa meni koko putken/letkun ympärille. Kun se oli kuivunut, tasoitin koko katon (en tiedä, mitä pintakerrosta aiot käyttää oik eesti).

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.