2 827 lukukertaa ·
2 vastausta
3k lukukertaa
2 vastausta
APUA!!! Kondenssi tuulensuojan ja eristyksen välissä
Laitoin eristeen (170mm) laajennukseemme 1 viikko sitten antaakseni rakenteen kuivua hieman ylimääräistä ennen kuin laitan höyrynsulkukalvon, olen käyttänyt rakennuslämmittimiä ja ilman kuivainta. Huomasin tänään, että tuulensuojalevyn sisäpuolella oli kondenssia ja että eriste oli lähimpänä hieman kostea. Minulla on pystyrima ja tuulensuojalevy eristeen/rungon ulkopuolella.
Kysymykseni on, kuivattaako kondenssi ulospäin tuulensuojan kautta vai pitäisikö minun purkaa eriste?
Kysymykseni on, kuivattaako kondenssi ulospäin tuulensuojan kautta vai pitäisikö minun purkaa eriste?
Viimeksi muokattu:
Poistin juuri eristeen ja annan sen kuivua muutaman päivän, kuinka nopeasti eriste kuivuu, jos siinä on vain vähän kosteutta pinnalla? (käytössä on rakennuspuhaltimet ja kosteudenpoistajat)
Virhe, jonka teit, on se, että et asettanut höyrysulkua suoraan paikalleen. Kuten tilanne nyt on, kostea sisäilma tiivistyy tuulensuojaan.
Ongelma, joka voi helposti ilmaantua, jos rakentaa kylmänä vuodenaikana.
Ota eriste alas siltä osin kuin voit ja levitä se lattialle. Käytä rakennuslämmittimiä aivan kuten teet, kunnes tuulensuoja on kuiva.
Iske sitten eriste takaisin paikalleen ja asenna nopeasti höyrysulku. Jäljelle jäävä kosteus poistuu tuuletuksen kautta tuulensuojan läpi. Tärkeää on, että sisäpuoli on tiivis, jotta eristeeseen ei pääse enempää kosteutta.
Mitä kuvassa näkyy? Kattoikkuna?
Ongelma, joka voi helposti ilmaantua, jos rakentaa kylmänä vuodenaikana.
Ota eriste alas siltä osin kuin voit ja levitä se lattialle. Käytä rakennuslämmittimiä aivan kuten teet, kunnes tuulensuoja on kuiva.
Iske sitten eriste takaisin paikalleen ja asenna nopeasti höyrysulku. Jäljelle jäävä kosteus poistuu tuuletuksen kautta tuulensuojan läpi. Tärkeää on, että sisäpuoli on tiivis, jotta eristeeseen ei pääse enempää kosteutta.
Mitä kuvassa näkyy? Kattoikkuna?
Klikkaa tästä vastataksesi