Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Anna_H: [citat] Haha, ei, olin väsynyt ja kirjoitin väärin, kyllähän se on paperinauhat, joita pidetään ammattimaisempina, luultavasti siksi, että se on alkuperäisempää ja vaikeampi käyttää. Vähän kuin se, ettei osaa ajaa autoa kunnolla, jos ajaa vain automaatilla ;-)
Alfredo: Ehkä se toimisi tosi ohuella (japan)sahalla ja käsivoimin. Muistan myös, että on ollut olemassa "kenttäkelpoinen" lankasahan versio, eräänlainen terävä, piikikäs vaijeri, jossa on kaksi rengasta päädyissä. En tiedä, ovatko ne hyviä, mutta niiden pitäisi ainakin purra paremmin kuin siima. Löysin yhden version täältä (ensimmäinen Google-osuma, en tiedä siitä mitään). Toinen
PumpTompa: Lessen Mangan, satuin käyttämään vaimoni kirjautumista eilen. Tässä oli vastaukseni: On vaikea uskoa, että kosteus imeytyy yli 2 metriä, mutta tietysti mikään ei ole mahdotonta kosteusasioissa. Ehkä parempi jättää tämä jollekin kosteusasiantuntijalle...
kanalenn: Onko kenelläkään tietoa, saako vastaavia saranat mieluiten tyyppiä 86201 tai 86202 "löytyy alla olevasta linkistä" jonkin postimyyntiliikkeen kautta? Asun itse Gotlannissa, eikä täällä ole Biltemaa. http://www.biltema.se/sv/Bygg/Gangjarn/Ovrigt/Smidesgangjarn-2-st/ Terveisin Peter
byggare henke: sanoo kuin jeppeknaster. pieni virhe lohkareiden alla levyn
DeEss: Hei! Olen tehnyt samanlaisen "lisärakennuksen" sisäoveen – tosin ei vaatekaapin oveen. Tein sen silloin 3 tai 4 mm masoniitista ja liimasin sekä naulasin naulapyssyllä. Reunojen pitkin vedin suljettu lateksisaumanauhan täyttämään raon ja sitten pakkeloin ja hioin. On pitänyt kaksi vuotta ilman halkeamia. :) 6 mm paksua MDF-levyä löydät rakennustarvikeliikkeistä, tai he voivat
J.B.: Olin laittanut syllpapp:in seinän alle, joten et saa kosteutta nousemaan seinään lattiasta, mutta mahdollinen nouseva kosteus voi tulla ulos huoneeseen.
Alfredo: [citat] Uusi viite mittaustekniikassa... d^_^b
norrbottenstorpet: Onko kyseessä pääasiassa konvektiolämpö vai säteilylämpö, jota vastaan tarvitset suojaa? Yksi vaihtoehto voisi olla laittaa mineraalilistoja myös lämmön alttiille puolille. Tämä voi ehkä jopa parantaa hieman tiiviimpää suojaa?
Mangan: Ajattelen asentaa lisää putkia seinien sisään nyt kun remontoin poikani makuuhuonetta. Mietin pienten magneettien sijoittamista strategisiin paikkoihin, mutta se saattaa olla huono idea, jos joku tietämättä asettaa magneettimediaa tai jotain vastaavaa liian lähelle. Ehkä hieman isompi metallinpalanen on fiksumpi? Pelkkä pisteiden mittaaminen tuntuu epävarmalta. Älykkäitä ehdotuksia?
Yrrol: m, olen koonnut ne nyt ilman liimaa, tuli pieniä vaurioita melkein kaikkiin kaappeihin, joten onneksi harjoittelen pesuhuoneessa ennen kuin ne menevät keittiöön :)
jnel: Hei, Minulla on pihallani 30-40 m²:n suuruinen ns. panimotalo, jonka haluaisin todella mielelläni pystyä lämmittämään talvella. Talo koostuu kiviseinistä, jotka ovat rapattuja sekä sisä- että ulkopuolelta, viidestä yksilasisesta ikkunasta, savupiipusta ja eterniittikatosta. Nykyään ei ole mitään eristystä. Olen harkinnut lisäeristystä sisäpuolelta, mutta menettää sekä
Mats: Ikea? Mainitsemasi mitat ovat melko lähellä tavallisia kaapinovia, joten kannattaa vilkaista.
Mangan: Törmäsin toiseen ongelmaan: Olin aina ajatellut käyttää peltisääntöä ulkoseinää vasten, mutta alaslasketun katon ja seinän välinen rako on vain noin 38mm. Kuinka paha on höylätä 45mm sääntö ja kiinnittää se mainittuun kattoon ja sitten asettaa peltisääntö tämän alle? Voisin ehkä laittaa rakennusmuovin sille puolelle, joka on ulkoseinää vasten? En voi höylätä
FredrikR: Pakkeloit kuten tavallisesti, mutta sitten hiot pakkelin kulmaa vasten ja saat tällä tavalla hienon ja terävän kulman.
petersson79: Tietenkin se on niin... Mutta Gyproc ampuu itseään jalkaan asettamalla alusta alkaen niin korkean hinnan...
Tyresö: Se on kylmyys eristämättömästä betonilaatasta, joka vuotaa ilmarakoon. Se on hyvä merkki siitä, että platonmatto ja ilmarako tekevät työnsä - et koskaan saa kosteusvauriota sen huipputehokkaan ilmanvaihdon ansiosta. Sen sijaan saat kosteusongelmia, jos tiivistät ilmarakon. Ratkaisu on..........todennäköisesti se, että sinun on elettävä kylmyyden kanssa. Platonmatto ei ole niin
Beppo: Korjasin ne saumat ylijääneellä raakalautakoolauksella. Pieni pala vaneria tai OSB-levyä toimii varmasti vielä paremmin, sillä ne ovat hieman ohuempia ja helpompia saada paikoilleen.
Bulldog: Saadaksesi vastauksen uskon, että sinun tulisi esittää kysymys "Verktyg..."-foorumilla. Siellä asuvat fräskillarna...
Milkshaken: ajan aina Karmskruvar hylsyn kanssa... Toisin sanoen sen lyhyen, joka on käännettävä... Luultavasti olen innokas, painan ensin kuolleessa kohdassa, sitten ruuvaan,,, mutta siinä se menee pieleen... Haluan mainita, että joillekin se pyörii ympäri... Luultavasti puuttuva tekniikka, mieluummin perinteinen... Mutta häpeä sille, joka luovuttaa, aion kokeilla vähän enemmän niitä, joita
Mats: Seurasin samaa menetelmää kuin kirjassa viimeisimmässä projektissani. Jos tekee näin, ei ole lainkaan hammarbandia kahdella sivulla, joten ei ole ongelmaa sen kanssa. Kuitenkin upotin pystyyn 45X145 suurin piirtein samalle korkeudelle kuin hammarband. (Erittäin kätevä jatkaa asfabittilevyjä siinä.) Sitten asetin täydellisen kattotuolin ulkonevia tolppia vasten. Tämän menetelmän
HenrikEng: [citat] Pitäisi olla ilmankosteus 30-40rf kylpyhuoneessa, kuten on muualla talossa ainakin. Ei minun tarvitse olla huolissaan toisin sanoen, vain painan eristeen takaisin ja kiinnitän flyfa-levyt - märkätilakipsi.
Callemaja: Hei hyvät ystävät. Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta teille. Ajattelin pyhien jälkeen alkaa kiinnittämään listoja, ikkunoita ja ovilistoja ja hankin siihen naulapyssyn ohuemmilla nauloilla. Kuten tavallista, on niin pirun paljon malleja ja mittoja nauloille. :@ Kysymys on, ruuvi, hakasnaulaus vai dyckert ja jos kyseessä on dyckert, mikä langan paksuus pitäisi olla, jos se on
byggare henke: kyllä se eristää. en tiedä arvoa. se sopii hyvin styrox.
Anders_Nilsson: Hei! Ulkogipsi on yleensä 9 mm? Ja sillä on vahattu pinta kestämään kosteutta. Mittaa paksuus, sisätilojen kipsi on yleensä 13 mm. Oletko ehkä ostanut halpaversiota? Voit yrittää vaihtaa liikkeessä, josta ostit kipsin. Mitä kuitissa lukee? Jos ei voi vaihtaa viistettyihin reunoihin olevaan kipsiin, niin ehkä kannattaa vain jatkaa, lasikuitukangas ei ole kovin herkkä
prototypen: Jos kyseessä on syllin liitos kahden lohkon välillä, niin ei tarvitse liittää niin paljon, jos rakennetaan betonilaatalle. Betoni toimii kuin yksi iso lask. Jos kyseessä on lohkon liitos, tee kuten Andersmc kirjoittaa, liimaamalla lisäksi, niin seinä pysyy suorana noston aikana. Protte