muutama kuukausi sitten poistin oven keittiön ja makuuhuoneen välistä, ja se rakennettiin umpeen... nyt siihen kohtaan, missä ovi oli ollut, on alkanut tulla pieniä halkeamia...

muuten seinä on sileä ja hieno... ne ovat halkeilleet sisäänpäin, joten mietin pitäisikö siihen laittaa jokin kangas, tai jotain... esimerkiksi recover... sillä jos tasoitan sen uudelleen, niin eiköhän siihen tule uusia halkeamia, vai mitä?

• Seinässä näkyy halkeamia kohtaan, jossa ovi poistettiin, ja seinä tasoitettiin uudelleen. Halkeamat ovat ohuet ja kulkevat pystysuunnassa.
Se on aivan normaalia.

Sinun olisi pitänyt laittaa lasikuituteippi, joka on tarkoitettu kipsilevysaumoihin, saumoihin, ja sen jälkeen tasoitetaan ja hiotaan. Jotta se näyttäisi nyt siistiltä, sinun täytyy ehkä aloittaa hiomalla alas hieman, sitten laittaa saumateippi ja tasoittaa. On täysin mahdollista laittaa saneerauskuitukangas sen päälle, jos haluat, mutta ei ilman saumateippiä.

saattaa johtua siitä, että käyttämäsi reglar eivät olleet täysin kuivia ja ovat nyt hieman kutistuneet.

Laita kangas, tasoita ja maalaa

Pidä sitten peukkuja pystyssä :-)

oki..kiitos vastauksista..
mutta..

kutsutaanko sitä saumanauhaksi tai lasikuitunauhaksi?
kuinka se laitetaan, käytetäänkö siihen tapettiliimaa tai jotain?
myykö K-rauta sellaista?

Lasikuitunauhaa kannattaa kysyä.

Lasikuituteippiä käytetään usein raskaille laatikoille.

Nauhan voi liimata, mutta paras tapa on kiinnittää se suoraan tasoitteella, rulla yhdessä kädessä ja tasoitelasta toisessa. Aloita ylhäältä. Jos liimaa, se voi olla hieman paksumpaa, eikä sinulla ole tilaa sille.

Protte

oki, nyt tiedän.. onko lasikuitunauhassa eri leveyksiä?

ehkä pitäisi sanoa, ettei se ollut minä, joka teki työn.. palkkasin firman, joka teki työn kesäkuussa. ja nyt se on alkanut halkeilla vähän makuuhuoneen seinässä.. mutta vain yhdellä puolella ja ylhäällä..

en tiedä, pitäisikö minun yrittää korjata se itse, vai pitäisikö minun ehkä ottaa yhteyttä firmaan ja katsoa, mitä he voivat tehdä..

Anna sen olla vielä hetken, jotta se ehtii kuivua kunnolla.

Protte

olen lukenut vähän..ja olen nähnyt ihmisten sanovan, että pitäisi käyttää "pappersremsa" sen sijaan..sillä jos käytetään lasikuitunauhaa, niin se halkeaa uudelleen..
mikä on teidän mielipide tästä???

Yritin paperilla, mutta "riktig" spackeli oli saatavilla vain 10 tai 20 kg purkissa. Maalari, joka seisoi jonossa vieressä värikaupassa, käytti lasikuitua, joten tein niin minäkin.

Protte

Ei, se ei halkeile lasikuitunauhalla, mutta sitä pidetään ammattimaisempana lasikuidun kanssa. Lasikuitunauha on tahmea, joten se laitetaan suoraan, paperinauha asetetaan ohueseen tasoituskerrokseen ja tasoitetaan sitten päälle ilman, että nauha tarttuu mukaan. Lasikuituversio on siksi paljon helpompi käsitellä meille amatööreille.

Tällaisille töille on takuu, joten voit vain reklamoida ja kysyä, miksi he eivät käyttäneet jotakin nauhaa. Heidän on korjattava työ (sisältäen lopullisen maalauksen tietysti!) tai annettava sinulle rahat takaisin.

Vain amatöörit tekevät tällaisia virheitä. Me esimerkiksi. Timmermannen sulki oven muutama vuosi sitten, mutta tasoittamisen hoidimme itse, emmekä silloin tienneet tästä halkeilemisesta. Nyt tiedämme paremmin, joten nyt kun kuitenkin pitää maalata uusiksi, teemme sen uudelleen ja teemme oikein.

Kaikki lasikuitunauhat eivät ole tahmeita, osta oikeanlainen.

Protte

En tiedä, olenko samaa mieltä siitä, että lasikuitunauhat pidetään ammattimaisempina... Ne ovat toisaalta helpompia käyttää. "Minun" maalari käyttää paperinauhaa, koska se on hänen mukaansa vahvempaa...

bigsnucke sanoi:
En tiedä, olenko samaa mieltä siitä, että lasikuitunauhaa pidetään ammattimaisempana... Sitä on kuitenkin helpompi käyttää. "Minun" maalari käyttää paperinauhaa, koska se on hänen mukaansa vahvempaa...
Tämä kysymys on vähän kuin Saab/Volvo tai PC/Mac. Täällä on joitain keskusteluja tästä aiheesta, ja mielipiteet ovat vähintäänkin jakautuneita siitä, mikä on paras.

bigsnucke sanoi:
En tiedä, olenko samaa mieltä siitä, että lasikuitunauhat pidettäisiin ammattimaisempina... Se on kuitenkin helpompi käyttää. "Minun" maalari käyttää paperinauhaa, koska se on hänen mukaansa vahvempaa...
Haha, ei, olin väsynyt ja kirjoitin väärin, kyllähän se on paperinauhat, joita pidetään ammattimaisempina, luultavasti siksi, että se on alkuperäisempää ja vaikeampi käyttää. Vähän kuin se, ettei osaa ajaa autoa kunnolla, jos ajaa vain automaatilla ;-)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.