Luin kirjastossa kirjasta, joka käsitteli mökin rakentamista, että aloitus pitäisi tehdä päädyistä, he olivat jatkaneet koolauksia niin, että ne nousivat katon alareunaan asti. Siten säästyi ehkä yksi kattotuoli per pääty, koska kiinnitettiin vain hanhiristikot ja alarungot päädyissä ja sitten laitettiin raakapontit päälle. Ja kattotuolit c-c 120 väliin kuten yleensä.

Onko tämä vahvempi kuin jos rakentaa neljä samanlaista seinää (siis samalla korkeudella) betonilaatan päälle, nostaa ne ylös ja asentaa kattotuolit kaikkialle? Olisi yksinkertaisempaa liittää kattoparrut, jos seinät ovat yhtä korkeita.

/Anders
 
Seurasin samaa menetelmää kuin kirjassa viimeisimmässä projektissani. Jos tekee näin, ei ole lainkaan hammarbandia kahdella sivulla, joten ei ole ongelmaa sen kanssa. Kuitenkin upotin pystyyn 45X145 suurin piirtein samalle korkeudelle kuin hammarband. (Erittäin kätevä jatkaa asfabittilevyjä siinä.) Sitten asetin täydellisen kattotuolin ulkonevia tolppia vasten. Tämän menetelmän mukava puoli on, että saa kaksi erittäin vakaata kattotuolia, ja sitten on vain CC mitata muut paikalleen niin, että koko katto on kerralla oikeassa paikassa.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.