Luin kirjastossa kirjasta, joka käsitteli mökin rakentamista, että aloitus pitäisi tehdä päädyistä, he olivat jatkaneet koolauksia niin, että ne nousivat katon alareunaan asti. Siten säästyi ehkä yksi kattotuoli per pääty, koska kiinnitettiin vain hanhiristikot ja alarungot päädyissä ja sitten laitettiin raakapontit päälle. Ja kattotuolit c-c 120 väliin kuten yleensä.
Onko tämä vahvempi kuin jos rakentaa neljä samanlaista seinää (siis samalla korkeudella) betonilaatan päälle, nostaa ne ylös ja asentaa kattotuolit kaikkialle? Olisi yksinkertaisempaa liittää kattoparrut, jos seinät ovat yhtä korkeita.
/Anders