Hei
Olen rakentamassa tavallisia valkoisia vakiokaappeja Beijersiltä "vaatekaappiseinäksi".
Ajattelin tehdä ovista hieman hienommat/henkilökohtaisemmat kiinnittämällä listoja ja sitten jättämällä ne ruiskumaalattavaksi. :)
Kysymys on, mitä listoja kannattaisi käyttää? Haluan suoria ohuita listoja (kuten IKEAn Pax Hemnes), mutta mistä löytyy niin ohuita mutta silti leveitä listoja?? Noin 5-6 mm ohuita ja noin 5-6 cm leveitä.
Toinen asia, josta olen lukenut, on että ehkä kannattaa käyttää MDF:ää, koska puu on painavaa ja voi vääntää ja saada koko oven notkistumaan/kieroontumaan...??
Onko joku tehnyt tätä??
Tai jos sinulla on vinkkejä, olisin iloinen!! :D

Hei!

Olen tehnyt samanlaisen "lisärakennuksen" sisäoveen – tosin ei vaatekaapin oveen.
Tein sen silloin 3 tai 4 mm masoniitista ja liimasin sekä naulasin naulapyssyllä.
Reunojen pitkin vedin suljettu lateksisaumanauhan täyttämään raon ja sitten pakkeloin ja hioin.
On pitänyt kaksi vuotta ilman halkeamia. :)

6 mm paksua MDF-levyä löydät rakennustarvikeliikkeistä, tai he voivat tilata kotiin sinulle.
Jos menet jonnekin, jossa on oma saha, voit pyytää heitä leikkaamaan ne 5 tai 6 cm:n nauhoiksi.
Muista, että MDF voi myös painaa, riippuen siitä, kuinka paljon kiinnität...
Toisaalta minulla on paksut lakatut kaapinovet, joissa on jyrsityt peilit, Ballingslöveltä, jotka ovat MDF:ää ja ne roikkuvat hyvin kolmessa saranassa kukin... d^_^b

Spontaanisti tuli mieleen, miten ovet "käyttäytyvät", kun avaat ne...
Jos asetat kaapit suoraan toisiaan vasten, tarkista, etteivät ovet osu seuraavaan oveen, kun kiinnität listat ulkoreunoihin.

ystävällisin terveisin
Daniel

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.