3 980 lukukertaa ·
3 vastausta
4k lukukertaa
3 vastausta
Irrota asennusliima?
Hei!
Minulla on liukuovi vaatekaappi, jossa lattiakisko on liimattu lattiaan, ja se pitää nyt vaihtaa.
Vinkkejä, kuinka saan alumiinikiskon irti lattiasta, sahaaminen siimalla tuntuu kyllä aikamoiselta ikuisuustyöltä?
/L
Minulla on liukuovi vaatekaappi, jossa lattiakisko on liimattu lattiaan, ja se pitää nyt vaihtaa.
Vinkkejä, kuinka saan alumiinikiskon irti lattiasta, sahaaminen siimalla tuntuu kyllä aikamoiselta ikuisuustyöltä?
/L
Oletetaan, että haluat pitää kiskon ehjänä, mutta et välitä lattiasta, vai? Ehkä toimisi sahata multimasterilla (tai Bosch/muu kopio) liimasauman kohdalla ja/tai lattian yläreunassa. Tai sahata paketti, jossa on kisko ja "lattiapala", ja sen jälkeen "halkaista" mahdollisimman paljon lattiapalasta pyörösahalla ja sen jälkeen hioa/kaapia/tasoittaa loput pois.
Juuri niin, lattia (laminat) ei kiinnosta minua. Aion tarkistaa, onko multimasterin terä tarpeeksi ohut mahtuakseen lattian ja listan väliin. Muuten ajattelin, kuten kirjoitat, irrottaa yhden paketin ja sitten poistaa lattiasta tai jotain. mutta se on todella paljon työtä.. mutta multimaster oli hyvä vinkki, pitää tarkistaa!
Ehkä se toimisi tosi ohuella (japan)sahalla ja käsivoimin. Muistan myös, että on ollut olemassa "kenttäkelpoinen" lankasahan versio, eräänlainen terävä, piikikäs vaijeri, jossa on kaksi rengasta päädyissä. En tiedä, ovatko ne hyviä, mutta niiden pitäisi ainakin purra paremmin kuin siima. Löysin yhden version täältä (ensimmäinen Google-osuma, en tiedä siitä mitään).
Toinen vaihtoehto voisi olla sahata "paketti" irti ja laittaa se likoamaan muutamaksi päiväksi. En ole koskaan kokeillut (eli olen välttynyt vesivahingoilta d^_^b), mutta ehkä laminaatti pehmenee sen verran, että siitä tulee helppo (helpompi) "raapia/veistää/kuoria" pois.
Toinen vaihtoehto voisi olla sahata "paketti" irti ja laittaa se likoamaan muutamaksi päiväksi. En ole koskaan kokeillut (eli olen välttynyt vesivahingoilta d^_^b), mutta ehkä laminaatti pehmenee sen verran, että siitä tulee helppo (helpompi) "raapia/veistää/kuoria" pois.
Klikkaa tästä vastataksesi