23 856 lukukertaa ·
15 vastausta
24k lukukertaa
15 vastausta
Kuinka suoristaa sisäkatto
Sivu 1 / 2
Hei. Minun pitäisi nostaa sisäkattoa, jossa kattopalkit on "polskbyggda" paikan päällä, eli ei ole oikeaa kulmaa missään, ja kun asetat suorakulman harvaksi levyn päälle, näet eroja jopa 15 mm asti. Harvapaneeli on ruuvattu muovin ja eristyksen päälle. Ajattelin mitata, mistä katto on matalin, ja sitten irrottaa ruuvit ja asettaa etäisyyksiä harvapaneelin ja kattopalkin väliin. Mutta miten mittaan sen oikein? Minulla ei ole kokemusta laserista, voiko se toimia? Tai onko jollain joku muu vinkki?
Laserilla toimiva ratkaisu, jonka voin kuvitella toimivan, on kiertolaser vastaanottimen kanssa sekä jonkinlainen mittatanko (joka tässä tapauksessa voi olla kotitekoinen pala puulistasta). Mutta se ei ole erityisen edullinen varustus.
Laseri asetetaan lähelle kattoa jonnekin, missä sillä on vapaa näkyvyys kaikkialle.
Sitten valitset katon uuden tason ja asetat mittatangon ja vastaanottimen tähän korkeuteen.
Sitten asetat mittatangon jokaiseen pisteeseen, johon haluat säätää korkeutta, ja säädät niin, että se täsmää.
Laseri asetetaan lähelle kattoa jonnekin, missä sillä on vapaa näkyvyys kaikkialle.
Sitten valitset katon uuden tason ja asetat mittatangon ja vastaanottimen tähän korkeuteen.
Sitten asetat mittatangon jokaiseen pisteeseen, johon haluat säätää korkeutta, ja säädät niin, että se täsmää.
Kiitos vinkistä. Se kuulostaa yksinkertaiselta. Sitä aion kokeilla. Kallista kyllä. 9000 kr tietojen mukaan. Mutta ehkä on mahdollista vuokrata laitteita.
Käytän yleensä pyörivää laseria ja lautaa, johon on teipattu desimetrin mitta/mitanauha.
Minulla on halpa Black & Decker -pyörivä laser, jonka ripustan kattoon sopivaan silmänkorkeuteen, sitten asetan laudan harvapaneelia vasten ja luen mitan, etsin sitten alhaisimman harvapaneelin ja siirrän mitanauhan/mittatikun niin, että laserlinja on 0 mm kohdalla alimmalla harvapaneelilla.
Käytä sitten lauta mennä ympärillä ja lukea mitä mittoja saat ja kirjoita suoraan harvapaneelille kuinka monta mm eroaa, kun olet mitannut kaikki, sitten on vain mennä ympäri ja laittaa välipalikat/kiilat, olen suoristanut sekä kattoja että lattioita tällä tavalla ja se käy suhteellisen nopeasti.
Minulla on halpa Black & Decker -pyörivä laser, jonka ripustan kattoon sopivaan silmänkorkeuteen, sitten asetan laudan harvapaneelia vasten ja luen mitan, etsin sitten alhaisimman harvapaneelin ja siirrän mitanauhan/mittatikun niin, että laserlinja on 0 mm kohdalla alimmalla harvapaneelilla.
Käytä sitten lauta mennä ympärillä ja lukea mitä mittoja saat ja kirjoita suoraan harvapaneelille kuinka monta mm eroaa, kun olet mitannut kaikki, sitten on vain mennä ympäri ja laittaa välipalikat/kiilat, olen suoristanut sekä kattoja että lattioita tällä tavalla ja se käy suhteellisen nopeasti.
On olemassa edullisia kiertosäteitä, jotka tekevät työn riittävän hyvin. noin tonnin. Ripusta se katosta keskelle ja sitten käy ympäri mittatikun kanssa ja tarkista, mitä korkeuksia sinulla on viivasta harvakehykseen ja säädä sen jälkeen.
Lähde lattiasta vatupassilla ylös neljä kulmaa, vatupassi ja suora lauta aseta masonit tai muita välikkeitä niin että kulmat ovat vaakatasossa, mittaa ylös kattoon näistä neljästä pisteestä ja näiden neljän pisteen välillä kiristä naru, kun kiinnität runkopuut niin kiristät uusia naruja kun sinulla on vanhat narut jäljellä viitteenä, vaikea selittää toivottavasti ymmärsit naru halvalla vatupassi onhan sinulla ja lauta suorakiskona max 100:- kr
Ramirentiltä voi vuokrata kiertolaserit muutamalla sadalla kruunulla. Joten aion tehdä sen. Onko kenelläkään vinkkejä alustoista? Yleensä käytän kovalevyä, mutta onko olemassa erityisiä etäisyyksiä eri paksuuksilla? Muistan nähneeni jotain siitä televisiossa, mutta en löydä mitään verkosta etsiessäni.
Miksi niin paljon puhetta lasereista, kun vanha kunnon tekniikka kelpaa hyvin. Kuten Anaitis jo vinkkasi. Ainakin kertaluonteisiin töihin, jos ei halua laittaa rahaa laseriin.anaitis sanoi:
Käytin letkumenetelmää talon perustukseen 70-luvun lopulla. Mielestäni se oli hankalaa ja aikaa vievää, kun letkun vesitaso ei koskaan pysähtynyt ja lopulta jouduin tarkistamaan tuloksen tasasuuntauslaitteella. Ja hienosäätämään. Ehkä tein silloin väärin, mutta tuntuu luotettavammalta laserin kanssa.Gnor sanoi:
Ei ole huono menetelmä. Tuolla menetelmällä voit jopa käyttää halpaa linjalaseria, kunhan merkitset referenssipisteen, kun siirrät sitä uuteen alueeseen.Daniel78 sanoi:Käytän yleensä kiertolaseria ja tukilautaa, johon on teipattu desimetrimittanauha/mittatikku. Minulla on halpa Black & Decker kiertolaser, jonka tapaan ripustaa kattoon sopivalle silmien korkeudelle, sitten vain asetetaan tukilauta harvalaudoitusta vasten ja luetaan mitta, etsitään sitten alin lauta ja siirretään mittanauhaa/mittatikkua, jotta laserlinja on 0 mm alimmalla laudalla. Kulje sitten ympäriinsä tukilaudan kanssa ja lue, mitä lukuja saat ja kirjoita suoraan laudalle kuinka monta mm se poikkeaa, kun olet mitannut kaikki, on vain kuljettava ympäriinsä ja asetettava paikoilleen kiilat/kiilat, olen kohdistanut sekä katto- että lattiapintoja tällä tavalla ja se sujuu suhteellisen nopeasti.
Käytän näitä kahta tuotetta, kun kohdistan lattioita, seiniä ja kattoja, ja myös kun asennan ikkunoita, ovia jne.flyfisherman sanoi:Ramirentista voi vuokrata pyöriviä lasereita muutamalla sadalla kruunulla. Joten aion tehdä sen. Onko kenelläkään vinkkejä alustoihin? Käytän yleensä kovalevyä, mutta onko olemassa erityisiä etäisyystukia eri paksuuksilla? Luulisin nähneeni jotain siitä televisiossa, mutta en löydä mitään, kun etsin netistä.
http://www.haraldnyborg.se/merinfo.asp?varenr=4509&n=10
http://www.haraldnyborg.se/merinfo.asp?varenr=4512&n=10
Etäisyysprikat ovat erittäin käteviä käyttää, kun oppii jokaisen värin mitan,
Prikoissa on 1-5mm ja niissä on ohjaukset, jotta niitä voidaan pinota toisiinsa, kun mitta on yli 15-20mm, käytän sen sijaan kiiloja.