1 358 lukukertaa ·
8 vastausta
1k lukukertaa
8 vastausta
Seinän purkaminen
Hei! Asun asunnossa, jossa talo on rakennettu vuonna 1914, ja se on 6 kerrosta korkea.
Nyt ajattelin purkaa merkittävän osan seinästä (noin puolet) keittiön ja olohuoneen väliltä. Seinä on kokonaan puusta. Kuitenkaan yhdistykseni ei voi sanoa, onko se kantava vai ei. Tarvitsen rakennusliikkeen, joka voi tutkia, onko se kantava, ja purkaa itse seinän. En kuitenkaan tiedä, mitä minun pitäisi etsiä... onko teillä vinkkejä?
Voin täydentää piirustuksilla täällä foorumilla, jos joku haluaa lisätietoja.
Nyt ajattelin purkaa merkittävän osan seinästä (noin puolet) keittiön ja olohuoneen väliltä. Seinä on kokonaan puusta. Kuitenkaan yhdistykseni ei voi sanoa, onko se kantava vai ei. Tarvitsen rakennusliikkeen, joka voi tutkia, onko se kantava, ja purkaa itse seinän. En kuitenkaan tiedä, mitä minun pitäisi etsiä... onko teillä vinkkejä?
Voin täydentää piirustuksilla täällä foorumilla, jos joku haluaa lisätietoja.
http://www.bygging.se täällä voit aloittaa etsimisen ja katsoa, löydätkö jonkun sopivan.
Onko se kantamaton, vain purkaa. Jos se on kantava, vaatii rakennusluvan ja luvan yhdistykseltä.haavard sanoi:
Jos hän purkaa ilman lupaa ja se romahtaa...
On täysin oikein varautua tulevaisuuteen. Yläpuolella oleva naapuri tanssii tai kylpee ja yhtäkkiä putoaa alas.
Hae rakennuslupaa! He auttavat sinua kaikella tiedolla.
Ei tietoa tästä erityistapauksesta, vain kokemukseni näin suurista taloista.
Näkemissäni tämän kokoisissa taloissa kantavat osat ovat yleensä kivestä/tiilestä.
Siksi kirjoitin, että uskon. Ainoa tapa tietää varmasti on, kuten sanottu, kutsua rakennesuunnittelija/insinööri tarkistamaan kyseinen tapaus.
Näkemissäni tämän kokoisissa taloissa kantavat osat ovat yleensä kivestä/tiilestä.
Siksi kirjoitin, että uskon. Ainoa tapa tietää varmasti on, kuten sanottu, kutsua rakennesuunnittelija/insinööri tarkistamaan kyseinen tapaus.
Klikkaa tästä vastataksesi