Aion asentaa kattolistat ja kumppanini on valinnut listoja antiikkisella ulkonäöllä. Kumman puolen yleensä laitetaan/kumpi teidän mielestä pitäisi laittaa kattoon päin? Puoli 1 vai puoli 2?

• Puu- ja kipsilista, jossa numeroidut reunat 1 ja 2. Kysytään, kumpi puoli tulisi asentaa kattoon päin, kun kyseessä on antiikkityylinen lista.
Joo se oli kinkkinen... olisin laittanut ykkösen kattoa vasten

Ykkönen kattoa vasten.

Istuin samojen pohdintojen parissa muutama vuosi sitten, kun yritin palauttaa meidän pilalle remontoitua vuosisadanvaihteen taloa. Minulla oli hieman onnea, kun löysin osan alkuperäisestä listasta, joka oli asennettu vuonna 1906, vaatekaapista/komerosta. Se lista oli asennettu 2 alaspäin. Muuten profiilia 2 kutsutaan joutsenkaulaksi. Siitä lähtien minulla on ollut muistisääntö "kaula ylöspäin".

Puusepät, jotka (suhteellisen äskettäin) remontoivat vanhempieni taloa, joka on rakennettu vuonna 1884, asettivat 1 katon suuntaiseksi. Minusta ei mikään vaihtoehto ole toista tyylikkäämpi. Päätä itse?

• Tykkään
Aser
  • Laddar…
Pitäisi olla 2 ylöspäin, koska näkee enemmän profiilia 1:stä seinää vasten tai miten sen nyt ilmaisisi.
1:n pitäisi hävitä enemmän, jos se on katossa ja menettää hieman merkitystä silloin.

Mikael_L
Ensimmäinen ajatukseni oli 1 kohti kattoa.
Mutta sitten minusta tuli todella epävarma, kuinka tämä lista oikein ajateltiin aikoinaan.

Ihmettelen, saisitko enemmän ja parempia vastauksia, jos ketju siirrettäisiin rakennuskonservoinnin puolelle? Siellä on varmasti joku, joka tuntee kaikki antiikin listat kuin omat taskunsa. :)

Voit lähettää yksityisviestin moderaattorille, jos haluat ketjun siirretyksi.

Muuten, kuten jo sanottiin, voitte teknisesti valita kumman puolen haluatte, mikä teidän mielestä on tyylikkäintä.

• Tykkään
Aser
  • Laddar…
Jepp... se näyttää jakautuvan 50-50 sekä täällä foorumilla että niiden kanssa, joiden kanssa olen puhunut. Minä ja gumman olemme kallistumassa asettamaan sida 2 kattoa vasten. Palaan asiaan kuvien kera valmiista tuloksesta, kun minulla on aikaa laittaa ne ...

• Tykkään
Aser
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.