Hei

Olen ostanut 22x600x2400 lattialastulevyjä, ja nyt tuli mieleeni, että ne voidaan asentaa kahdella tavalla, joko pituussuunnassa tai poikittain koolausten päällä. Miten yleensä tehdään?
Huomasin myös rautakaupassa, että siellä oli "levygeeliä", jota pitäisi käyttää puuliiman sijasta narinantorjuntaan. Kannattaako siihen panostaa, vai onko se vain kehitetty yhden lisätienestitavan vuoksi?

/Pär

Aseta poikittain palkkien päälle parhaaksi kestävyys...katso toimittajien verkkosivuilta asennusohjeet. (Laitoin vahingossa lastulevyt palkkien suuntaisesti meidän piharakennuksessa..ja se toimii toistaiseksi..mutta se ei ole oikein:-))

Liima on ensisijaisesti tarkoitettu lisäämään jäykkyyttä ja lujuutta lattiarakenteessa..vältät narinan kaupan päälle.

Ola78
On olemassa valmistajia, joilla on lattiakuitulevyjä, jotka ovat hyväksyttyjä jatkuvaan saumaukseen, eli että voi saumata regojen välillä. Näin syntyy vähemmän hukkaa. On ehkä mielenkiintoisinta, jos on muita etäisyyksiä kuin k/k 60. Muuten Forbon kirjoittama pitää paikkansa, aseta ne poikittain lattialevyä vasten, tavallinen puuliima riittää hyvin, ei ole syytä ostaa muuta. Olen tehnyt näin, eikä vielä ole kuulunut narinaa.

Viimeksi muokattu:
Kiitos!
Ajattelin, että lastulevyt voi vain laittaa paikoilleen vähän liimaa väliin... mutta se on näköjään monimutkaisempaa kuin niin.
Ohjeet, kuinka asentaa lastulevyt (toimittajalta, joka minulla on, ruotsi alempana dokumentissa)
/Pär

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.