Aion remontoida kylpyhuoneen vanhassa talossa. Minun täytyy rakentaa väliseinä, joka on mahdollisimman ohut. Seinän ulkopuolelle tulee osb+kipsi.

Mikä on ohuin mahdollinen rakenne, jonka päälle voi laatoittaa ja joka on lisäksi hyväksytty märkätiloihin?

Ajoimme 75 mm metallikiskot cc30 - siitä on kulunut 2 vuotta eikä yhtään halkeamaa, talossa joka on vanha ja narisee ja natiskailee melko reippaasti.

Olen vahvasti sitä mieltä, että ei ole järkevää laatoittaa taloa, jossa on puurakenteinen runko, sillä ei ole mahdollista saada siitä tiivistä pitkäaikaisesti, koska talo liikkuu, mutta laatat eivät. Muovimatto on PALJON halvempi (jos työ teetetään) ja täysin tiivis, vaikka talo liikkuu.

Teimme kylpyhuoneemme noin viisi vuotta sitten. Tämä talossa, joka on rakennettu noin vuonna 1880. Tukilaudoitus ja kipsilevy kylpyhuoneeseen eikä yhtään halkeamaa. Silikoni kulmissa ja liitoksessa lattiaa vasten.

PumpTompa sanoi:
Min fasta övertygelse är att man inte sätter kakel i hus med trästomme, det finns ingen möjlighet att få det tätt över längre tid, eftersom huset rör på sig, det gör inte kakel. Plastmatta är MYCKET billigare (om man läjer bort det) och helt tätt, även när huset rör på sig.
Muovipohjaisella vedeneristekalvolla saa saman vaikutuksen kuin muovimatolla, kunhan keraamisen laatan asennuksessa otetaan huomioon oikeat kulmat (ei silikonia). Kalvo tiivistää, ei laatta, ja saumat on itse asiassa tarkoitettu "hengittäviksi", joten niitä ei ole tehty täysin tiiviiksi.

Luulen, että sinun täytyy käyttää vähintään 70mm koolauksia. Jos todella haluat säästää jokaisen millimetrin, niin ehkä voisit jättää OSB:n pois. Asenna se sen sijaan kaistaleina koolausten väliin, niin sinulla on jotain, mihin kiinnittää asioita.

Olin rakennustyömaalla muutama vuosi sitten ja siellä seinä oli tehty 28mm harvasta ja sen päällä liimattu ja ruuvattu 13mm hyvälaatuinen vaneri, rot kipsi. Noin 3m pitkä ja 2.5m korkea ja se oli vähintään yhtä tukeva kuin monet muut seinät....

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.