Minkälaisia rakennusprojekteja teette ulkona tähän aikaan vuodesta? (Ennen talven tuloa). Itse olen laajentamassa autotallin ajotietä.

Olen parhaillaan tekemässä maatyötä voidakseni valaa 300m2 laatan kevääseen mennessä, työskentelen niin kauan kuin sää sallii. Laatta toimii perustana uudelle talollemme, johon kuuluu liitetty autotalli. Kaksi viikkoa sitten purettiin kellariperusta ja talon, joka aiemmin oli tontilla, savupiippu. On hauskaa ajaa kaivinkonetta :)

http://www.youtube.com/watch?v=ErNUEKa71HM

Olen juuri rakentanut erkkerin.

EI MITÄÄN! On liian kylmä, liian märkä, liian pimeä ja liian epämukava ulkona :)

Jyrsin osia kukkapenkeistä ja rikki ajettua nurmikkoa. Jotta voisin perustaa uuden nurmikon, joka on sovitettu AM:lle. Katsotaan, kuinka pitkälle ehdin ennen kuin pakkanen iskee.

ja teen autokatostani. Viimeisten kahden päivän aikana olen kaivanut (lapion avulla) ojaa kahdelle maahan upotetulle spotille autokatoksen etureunaan. Kattotuolit tein 4 mm vanerista, ne sahattiin 80 mm leveiksi ja liimattiin yhteen. Itse rakenne on tehty 120X120 rauta-profiilista.

carport2001.jpg

carporten005.jpg

Viimeksi muokattu:
Laajennan taloa. Perusta paikoillaan, alakerran muuraukset ensi viikonloppuna (palkatun avun kanssa). Sitten jatkan työtä itse (yksi kerros lisää puuta). Toivon, että olen valmis kevääseen mennessä.

carporten007.jpg

saturnus sanoi:
ja minä teen carportiani, viimeiset 2 päivää olen kaivanut kaapelia varten uraa (lapion avulla) 2 upotetulle spotille carportin etureunaan. Kattoristikot tein 4 mm:n playwoodista, sahasin 80 mm leveiksi ja liimasin yhteen. Itse rakenne on 120X120 rautaprofiilia.

[bild]
Mielenkiintoiset kattoristikot! Onko ne pyöristetty myös ulkopuolelta?

Kurtivan sanoi:
EI MITÄÄN! On liian kylmää, liian märkää, liian pimeää ja liian epämukavaa ulkona :)
mutta....täytyy purra hammasta, koska ei ole hauskaa, kun on liian hikistä myöskään. Tämä on Skåne, tuuletonta ja 12+:)

Mikael_L
Minulla on joukko ulkoiluhommia ja joukko sisätekemisiä. Joten teen mitä sää tuntuu parhaiten sopivalta. :)

Mutta kyse on ollut rakennusten ja tontin talviaikaisesta turvaamisesta.
Savupiippu ja viimeinen osuus katolla saatiin valmiiksi joitakin viikkoja sitten.
Kourut talossa ja autotallissa samoin.
Olen asentanut myös osan julkisivupaneelia viime viikolla.
Huolehdin puutavarasta ja kaadetuista ja muutan ne polttopuiksi.
Siivoan pois kaiken, mikä on myöhemmin ikävää, jos se jää lumen alle. Jonkin verran on vielä jäljellä.

Kauniina päivinä, kun lämpötila on noin +10° ilmassa, ei ole ollenkaan huono työskennellä ulkona, varsinkin jos on tyyntä.

Mikael_L sanoi:
Minulla on joukko ulkotöitä ja joukko sisäisiä töitä. Joten teen mitä sää tuntuu sopivimmalta. :)

Mutta kyse on ollut rakennusten ja tontin talvivarmistamisesta.
Savupiippu ja viimeinen pätkä katosta saatiin valmiiksi jo viikko sitten.
Kourut talossa ja autotallissa samoin.
Olen myös laittanut jonkin verran julkisivupaneelia viime viikolla.
Käsittelen osan puutavarasta ja hakkuujätteestä ja muunnan ne polttopuiksi.
Siivoan pois kaiken, mikä myöhemmin on tylsää, jos se jää lumen alle. Vielä on vähän jäljellä.

Kauniina päivinä, jolloin lämpötila on noin +10°C, ulkona työskentely ei ole lainkaan huonoa, varsinkin jos ei tuule.
Voisi olla hauskaa nähdä kuvia projekteistasi, Mikael_L

Larsa sanoi:
Jännittäviä kattotuoleja! Ovatko ne pyöristettyjä myös ulkopuolelta?
Kyllä, koko katossa on lievä kaari, vaneriliuskoja on 10 jokaisessa kattotuolissa, voisi olla vielä joitakin lisää.

Råsponten on sitten pakattu yhteen, liimattu ja ruuvattu kattotuoleihin, kaikki oman idean mukaan, kuten tavallista.

45x45:set sivuilla on porattu/kierteytetty nelikulmateräksiin = paljon työtä, jota "tavallinen" ei ajattele:blushing:

Viimeksi muokattu:
Mikael_L
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.