Mietin, miten tehdä se siististi kynnyksen ja lattian välisessä siirtymässä.

Kun lattia asennetaan, siinä pitää olla liikuntasauma koko lattian ympärillä. Myös kynnyksellä. Joten siihen jää rako, joka täytyy peittää jollakin hyvällä tavalla. Katso kuva.

Jos peittää raon piirros osaamalla keltaisella palalla, miten se olisi parasta kiinnittää kynnykseen? Pitäisikö se liimata kynnykseen?

Tai onko teillä muita vinkkejä?

Muuten lattian voi antaa mennä kynnyksen ja ovenkarmien alle.

• Oven kynnyksen ja parketin välinen rako, jolle mietitään peitelistaa ja kiinnitysmenetelmää. Kuvassa keltainen viiva osoittaa peitelistan sijaintia.
  • Kirjassa on kynnys ja lattia, sekä keltainen osa kynnystä peittämään ajateltuun liitoskohtaan. Lattian ja kynnyksen välinen rako näkyy.
kotona poistin kynnyksen ja annoin lattian jatkua ulkoseinään asti. silloin minulla on mahdollisuus jatkaa ja käyttää vain ohutta siirtymälistaa välissä.

• Tykkään
David 1980 ja 2 muuta
  • Laddar…
Olen asettanut liikkumavaran ovenkarmien alle, sitten lattia on saanut mennä kynnyksen alle.
Siellä missä se ei ole toiminut, olen naulannut kiinni peitelistän kynnykseen.

Jos haluaa tehdä työn yksinkertaisesti, asettaa parkettilaudan rinnakkain kynnyksen kanssa. Ilman rakoja ja ilman listasuojaa. Näin tein kahdessa eri huoneessa. Toisessa huoneessa ei ollut mitään ongelmia. Toisessa huoneessa se narisee vähän kesällä, kun astuu lähellä kynnystä, koska puu laajenee kostuessaan. Olen kuitenkin tyytyväinen ja se näyttää aivan hyvältä.

Jos haluaa, että lattia näyttää alkuperäiseltä eikä myöhemmin asennetulta, kannattaa tehdä kuten magnu. Hän on asettanut liikuntasauman ovenkarmin alle ja antanut lattian mennä kynnyksen alle. Tämä työ on huomattavasti vaikeampi.

Jos parkettilaudat ovat kohtisuorassa kynnystä vasten, tarvitaan listasuoja, ellei tee kuten magnu.

• Tykkään
Hgetuhdwhhjcx
  • Laddar…
Ottaisin kynnyksen ylös, sitten hioisin pois osan karmeista, jos lattia ei mene alle, asentaisin lattian karmien alle. Jättäisin 2 cm raon kummankin lattian väliin ja laittaisin kynnyksen takaisin paikoilleen, tarvittaessa tekisin uuden kynnyksen, sitten sahaisin oven alareunasta kynnyksen uuden korkeuden mukaisesti.

Ystävällisin terveisin

CSF sanoi:
Ottaisin kynnyksen pois ja viilaisin hieman karmia, jos lattia ei mene sen alle, sitten asentaisin lattian karman alle. Jättäisin 2 cm raon kummankin lattian väliin, laittaisin kynnyksen takaisin paikalleen, mahdollisesti tekisin uuden kynnyksen, sitten sahaisin oven alaosasta kynnyksen uuden korkeuden mukaan.

yst.terv
Niin tein ensimmäisessä makuuhuoneessa. Sahasin karmiin tilaa lattialle. Laminaattiparketti oli kohtisuorassa kynnystä vasten. Oli helppo laittaa parkettilevy ensimmäisen ovenkarmin alle, mutta kun pääsin toiseen ovenkarmin kohdalle, parkettia ei voinut mitenkään asentaa - se oli fyysisesti mahdotonta, jouduin purkamaan karmin saadakseni parketin paikalleen.

Jos talossa on suhteellisen modernit ovenkarmit, jotka ovat ruuvattuja ja suhteellisen helposti purettavia, se ei ole kovin suuri työ. Sitten varmaankin kannattaa maalata listat uudelleen, jos haluaa todella siistiä jälkeä. Jos taas talossa on vaikea ymmärtää, miten karmi saadaan pois, kannattaa ehkä käyttää peitelistoja.

Muuten asennat kynnyksen samalla tavalla kuin tehdessäsi kynnyksiä märkätiloihin! Rakenna se T:nä tai ylösalaisin L-muodossa, anna ulkoneman peittää lattia täysin ilman saumaa. Tyylikkäimmin ja helposti!

Olen asentanut uudet lattiat eteiseeni. Siellä on kylpyhuone, josta en voinut poistaa karmia ja kynnystä.
Tässä tapauksessa järjestin kynnyksen sisäpuolelle täytteen, joka peitti sen osan, johon oven lehti menee ja hieman lattian päälle. Sitten minun piti sahata vähän oven alareunastakin.

Kodinhoitohuoneeseen, jossa kynnys on hieman korkeampi lattiaan nähden, olen naulannut paikalleen neljänneslistan.

Keittiön lattiaan on korkeusero. Tässä olen tehnyt uuden kynnyksen, käyttäen Bauhausista hankittua kynnysaihion. Sen jälkeen olen yhdistänyt sen messinkisen tasonauhan kanssa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.