Aion asentaa valmiiksi maalatun helmipontin kylpyhuoneen kattoon ja vinoon kattoon. Mietin, miten tehdään siinä kohdassa, missä katto kohtaa vinon katon. Onko pakko peittää tämä sauma listalla vai voiko sen saada yhteen jotenkin ilman listaa? Paneeli on vaakasuorassa vinoa kattoa vasten.

Totta kai voi tehdä siististi ilman listoja. Mittaa tarkasti, sahaa, höylää. Oletko nähnyt kravellirakenteista puuvenettä? Se on tarkkuutta mitä tarvitaan.

Sen voi tehdä ilman listaa. Meillä on keittiössä näkyvissä osa portaasta, ja se on päällystetty paneelilla, kuten keittiön muut seinät. Vaikka meillä on pystysuuntainen paneeli, periaate on sama. Suunnittelemalla ja mittaamalla hieman voit saada sen kohdistumaan niin, että helmipanelia ei tule juuri siihen kohtaan, missä kohtaaminen tapahtuu, mikä helpottaa.

Porraskohdassamme on myös ulkokulma, ja senkin voi tehdä ilman listaa. Se näkyy kuvassa, jossa paneeli on maalaamaton. Keskimmäisessä kuvassa näkee portaan osan etäältä ja viimeisessä kuvassa näkyy ylhäällä, miten kohtaaminen seinän ja vinon seinän välillä toteutui.

(minulla ei ollut parempia kuvia ja kamera on tänään reissussa.)

• Umipaneloitu puuseinä, jossa näkyy nauloja ja puunsyyt. Seinässä on vino liitos, joka yhdistää kaksi eri puupaneelialuetta ilman listaa.
  • Vihreäpaneelinen keittiön seinä, joka jatkuu viistoon kattoon ilman listoja. Alapuolella vihreät kaapit, vieressä musta liesi.
  • Vihreästä seinäpaneelista rakennettu keittiön seinä, jossa hylly ja keittiövälineitä roikkuu koukuissa.
  • Tykkään
Villa1949
  • Laddar…
Kiitos vastauksista! Luulen, että olen tehnyt siitä vähän monimutkaisempaa kuin se on :)

Sophie sanoi:
Sen voi tehdä ilman listoja. Meillä on osa portaita näkyvissä keittiössämme ja olemme päällystäneet sen paneelilla kuten keittiön muutkin seinät. Meillä on tosin pystypaneeli, mutta periaate on sama. Suunnittelemalla ja mittaamalla vähän voit saada sen niin, ettei helmi ole juuri siinä missä liitos tulee ja se helpottaa.

Portaissamme tulee myös ulkokulma ja senkin voi tehdä ilman listoja. Se näkyy kuvassa, jossa paneeli on maalaamaton. Keskimmäisessä kuvassa näkyy portaiden osa kauempaa ja viimeisessä kuvassa näkyy yläreunassa, miten seinän ja vinoseinän liitos onnistui.

(minulla ei ollut parempia kuvia ja kamera on tänään matkassa.)
Tuo on ehdottomasti yksi suosikkikeittiöistäni. Aion tallentaa kuvat seuraavaan vuoteen, kun aloitamme keittiömme entisöinnin. :)

• Tykkään
Björkebo Frösön
  • Laddar…
SOCKEPLAST sanoi:
Tuo on ehdottomasti yksi suosikkikeittiöistäni.
En voisi olla enempää samaa mieltä kanssasi!! :P

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.